Wielokrotnie otrzymuję od Was pytania o wybór gry na prezent. Wiem, jak trudno jest wybrać tę najlepszą spośród tak dużej ilości produktów. Mimo to proponuję swoje mini zestawienie. Są to gry, w które miałam przyjemność grać z dziećmi w różnym wieku, rodzinnie lub towarzysko. Kolejność alfabetyczna. Przejrzyjcie i dopasujcie do własnych upodobań i możliwości:)
DLA PRZEDSZKOLAKA:
+ Hokus-pokus-
zręcznościowo-logiczna zabawa w czarowanie. Przy okazji ćwiczy
spostrzegawczość, szybkość myślenia. Bardzo udana, wielokrotnie
testowałam na przedszkolakach, byłam pod wrażeniem ich zachwytu i
fantastycznej reakcji na udane sztuczki. Wiek 4+.
+IceCool - zręcznościowa gram, ganianie pingwinich uczniów po szkolnych korytarzach. Wiek 4+.
+ Kotek Psotek - kooperacyjna gra z nutką emocji podczas ścigania się zwierząt, sztuka podejmowania wspólnych decyzji, kiedy nakarmić kota:) Wiek 3+.
+Park dinozaurów - kooperacyjna delikatna gra dla maluchów, z elementami memo. Wiek 4+.
+Wielka ucieczka - strategiczna gra piracka. Wiek 5+.
+ Wyprawa do babci - kooperacyjna spokojna gra, w której wszyscy gracze decydują o wyborze rozwiązania, pokonują przeszkody, żeby dojść do celu. Wiek 3+.
+IceCool - zręcznościowa gram, ganianie pingwinich uczniów po szkolnych korytarzach. Wiek 4+.
+ Kotek Psotek - kooperacyjna gra z nutką emocji podczas ścigania się zwierząt, sztuka podejmowania wspólnych decyzji, kiedy nakarmić kota:) Wiek 3+.
+Park dinozaurów - kooperacyjna delikatna gra dla maluchów, z elementami memo. Wiek 4+.
+Wielka ucieczka - strategiczna gra piracka. Wiek 5+.
+ Wyprawa do babci - kooperacyjna spokojna gra, w której wszyscy gracze decydują o wyborze rozwiązania, pokonują przeszkody, żeby dojść do celu. Wiek 3+.
+ Wyspa smoków - kooperacyjna gra z przygodami, wyścig ze smokami, układanie zamku z puzzli. Wiek 5+.
DLA UCZNIA:
> 2x2 - pięknie wydana gra memo z tabliczką mnożenia, super pomoc skutecznie ułatwiająca błyskawiczne obliczenia. Wiek 7+
> Cardline - dla tych, co kochają i znają się na zwierzętach, szacowanie wagi, wielkości i długości życia ponad stu gatunków zwierząt. Wiek 6+.
> Cortex - niewątpliwy hit 2018 roku, gra karciana, która rozwija wiele cennych umiejętności i doskonale działa na półkule. Wiek 6+
> Cukierki - logiczna, rodzinna, emocjonująca, wiek 5+. Stopniowalna trudność rozgrywek.
> Domek - sztuka logicznego planowania, urządzania wnętrz, zabawy w architekta. Wiek 7+.
> Magiczny labirynt - sprytnie wykonana gra pamięciowa z magicznymi ściankami, które blokują ruchy. Nie znam dziecka, któremu nie spodobała się ta gra. Wiek 6+.
> Mrówki - karcianka matematyczna, na szybkie liczenie i spostrzegawczość w odnajdywaniu konkretnych numerów, wiek 7+.
> Pędzące żółwie - wyścig żółwi do sałaty, ale tak, żeby inni gracze nie wiedzieli kto jest kim. Wiek 5+.
> Spiące królewny - karciana zabawa w klimacie rycerzy i księżniczek, z liczeniem, planowaniem, treningiem pamięci. Wiek 6+.
> Superfarmer i koza - od wielu lat światowy hit, jedna z lepszych ekonomiczno-strategicznych gier z ekstra klimacie hodowli zwierząt, w tej wersji ekstra wykonanie elementów. Wiek 6+
> Ślimaki to mięczaki - pięknie wydana graficznie i z udanym pomysłem na kombinacje, jakby odwrotność Pędzących żółwi. Wiek 5+
> 2x2 - pięknie wydana gra memo z tabliczką mnożenia, super pomoc skutecznie ułatwiająca błyskawiczne obliczenia. Wiek 7+
> Cardline - dla tych, co kochają i znają się na zwierzętach, szacowanie wagi, wielkości i długości życia ponad stu gatunków zwierząt. Wiek 6+.
> Cortex - niewątpliwy hit 2018 roku, gra karciana, która rozwija wiele cennych umiejętności i doskonale działa na półkule. Wiek 6+
> Cukierki - logiczna, rodzinna, emocjonująca, wiek 5+. Stopniowalna trudność rozgrywek.
> Domek - sztuka logicznego planowania, urządzania wnętrz, zabawy w architekta. Wiek 7+.
> Magiczny labirynt - sprytnie wykonana gra pamięciowa z magicznymi ściankami, które blokują ruchy. Nie znam dziecka, któremu nie spodobała się ta gra. Wiek 6+.
> Mrówki - karcianka matematyczna, na szybkie liczenie i spostrzegawczość w odnajdywaniu konkretnych numerów, wiek 7+.
> Pędzące żółwie - wyścig żółwi do sałaty, ale tak, żeby inni gracze nie wiedzieli kto jest kim. Wiek 5+.
> Spiące królewny - karciana zabawa w klimacie rycerzy i księżniczek, z liczeniem, planowaniem, treningiem pamięci. Wiek 6+.
> Superfarmer i koza - od wielu lat światowy hit, jedna z lepszych ekonomiczno-strategicznych gier z ekstra klimacie hodowli zwierząt, w tej wersji ekstra wykonanie elementów. Wiek 6+
> Ślimaki to mięczaki - pięknie wydana graficznie i z udanym pomysłem na kombinacje, jakby odwrotność Pędzących żółwi. Wiek 5+
> Zaplątana sawanna - gra kafelkowa ze sznurkami do wydzielania zbiorów, wiek 5+. Dla dzieci, które lubią zwierzaki i liczenie, i potrafią ogarnąć kilka zasad, do grania rodzinnego także.
DLA RODZINY:
*6 bierze - karciana gra umysłowa, do szlifowania strategii, blefu,rozsądnego planowania.
* Blokus - logiczna, mocno grywalna, z dużą dawką interakcji (negatywnej:), dobrze wykonana, wiek 7+.
* Catan - hit od lat, uczy strategii, rozsądnego planowania i operowania zasobami. Wiek 8+
* Dopasowani - w zależności od doboru pytań towarzyska lub rodzinna, w odgadywanie skojarzeń związanych z różnorodnymi tematami. 6+
* Kraina snów - gra dla dużej rodziny- do 10 osób, na pamięć, zabawę w blefowanie i kojarzenie.
* Manhattan - dynamiczna, pełna emocji, ładnie wydana gra strategiczna, doskonała, kiedy chcesz komuś dopiec, zaszkodzić ale tylko w zabawie.
*Mi pasuje! - logiczna, zmusza do główkowania. Na każdy wiek i umiejętności. 6+
*6 bierze - karciana gra umysłowa, do szlifowania strategii, blefu,rozsądnego planowania.
* Blokus - logiczna, mocno grywalna, z dużą dawką interakcji (negatywnej:), dobrze wykonana, wiek 7+.
* Catan - hit od lat, uczy strategii, rozsądnego planowania i operowania zasobami. Wiek 8+
* Dopasowani - w zależności od doboru pytań towarzyska lub rodzinna, w odgadywanie skojarzeń związanych z różnorodnymi tematami. 6+
* Kraina snów - gra dla dużej rodziny- do 10 osób, na pamięć, zabawę w blefowanie i kojarzenie.
* Manhattan - dynamiczna, pełna emocji, ładnie wydana gra strategiczna, doskonała, kiedy chcesz komuś dopiec, zaszkodzić ale tylko w zabawie.
*Mi pasuje! - logiczna, zmusza do główkowania. Na każdy wiek i umiejętności. 6+
* Pytaki - gra zdecydowanie rodzinna. Niby nic w niej nie ma. Ale dobrze działa dla relacji, otwierania się na innych, mówienia o sobie, wspominania, poznawania rodzinnych historii. Wiek 4+.
* Rój - pięknie wykonana gra logiczna, jako dobre zastępstwo szachów.
* Rummikub - atrakcyjna, wciągająca, doskonale wykonana i pomyślana gra rodzinna i towarzyska na lata, wiek 8+.
* Ryzyk-fizyk - wersja familijna z pytaniami dla dzieci i dla dorosłych, żeby każdy miał równe szanse w szacowaniu i obstawianiu wyników. 6+
* Splendor - poważna ekonomiczna gra dla tych, co potrafią pozyskiwać klejnoty, właściwie obstawiać i kalkulować z wyprzedzeniem, bardzo grywalna. Wiek 10+
* Rój - pięknie wykonana gra logiczna, jako dobre zastępstwo szachów.
* Rummikub - atrakcyjna, wciągająca, doskonale wykonana i pomyślana gra rodzinna i towarzyska na lata, wiek 8+.
* Ryzyk-fizyk - wersja familijna z pytaniami dla dzieci i dla dorosłych, żeby każdy miał równe szanse w szacowaniu i obstawianiu wyników. 6+
* Splendor - poważna ekonomiczna gra dla tych, co potrafią pozyskiwać klejnoty, właściwie obstawiać i kalkulować z wyprzedzeniem, bardzo grywalna. Wiek 10+
* Tajniacy - wciągająca słowna gra na skojarzenia, powiązania i zależności słowne.
Wiek 14+
Wiek 14+
* Trexo, Pentago i Abalone - gry logiczne, wiek 5+, na rozgrzewkę, bardzo szybkie rozgrywki. Doskonale wykonane elementy.
* Ubongo - logiczna, imprezowa, rodzinna i dość zwariowana gra, dużo przy niej emocji i okrzyków. Kolorowa ładna grafika. Wiek 5+ bez
rywalizacji do spokojnego układania, 8+ z presją czasową.
Przetestowana na różnych grupach wiekowych, sprawdza się doskonale.
* Wsiąść do pociągu - strategiczna gra w budowanie linii łączących miasta na podstawie uzbieranych kart. Ulubiona przez bardzo wielu, nawet tych, co rzadko siadają do planszówek. Wiek 8+.
* Wszystko albo nic - kooperacyjna gra, w której wszyscy wygrywają lub (częściej) przegrywają i dzięki temu podemują kolejne wyzwanie, by zagrać lepiej i mądrzej:) 8+
* Wszystko albo nic - kooperacyjna gra, w której wszyscy wygrywają lub (częściej) przegrywają i dzięki temu podemują kolejne wyzwanie, by zagrać lepiej i mądrzej:) 8+
* Zero - bardzo zmyślna karcianka, zapakowana w maleńkie pudełko, o ogromnej grywalności. Wiek 8+.
w grupie
też można znaleźć sporo propozycji :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz