To trzeci tytuł w serii wydawniczej Egmont "Rodzinka wygrywa". Bardzo lubimy tę linię gier, bez rywalizacji, ścigania się, gdzie dorośli mogą grać razem z najmłodszymi. I nie chodzi o to, kto pierwszy dojdzie do celu, ale dla wspólnej zabawy i radości ze zwycięstwa, bez zbędnych łez.
Znamy "Małych detektywów" i "Kotka Psotka" w tej serii. Dlatego kolejny tytuł otwieraliśmy z wypiekami na twarzy. Najmłodsi gracze w naszej rodzinie bardzo dobrze ją przyjęli, ograli kilkanaście razy i zdaje się, że polubili. "Wyprawa do babci" dobrze nam się kojarzy, bo też często pakujemy swoje manatki, napotykamy na trudności, żeby dojechać do celu (ostatnio samochód odmówił posłuszeństwa i nie było przedmiotu, który by pokonał tę przeszkodę). Tu dodatkowo trzeba przeprawić się przez ciemny las, rwącą rzekę, burzę, poradzić sobie z różnego rodzaju przeszkodami, żeby dotrzeć do celu. Trzeba poruszyć wyobraźnię, wymyślać sytuacje, im dziwniejsze, tym większa zabawa, używać przydatne przedmioty (kapelusz, wiadro, kamienie) z realnym zastosowaniem, żeby przejść dalej, jeśli napotka się przeszkodę.
Zasady gry są następujące:
Wybieramy 6 kafelków z przedmiotami. Rzucamy kostką. Jeśli pionek zatrzyma się na polu pustym-ścieżka, nie dzieje się nic. Jeśli wyrzucona liczba oczek wskazuje pionkowi pole z przeszkodą, trzeba ustalić, który kafelek użyć, żeby iść dalej. Jeśli nie mamy odpowiedniego kafelka, wracamy o jeden poziom w dół! (aż do momentu pokonanej przeszkody). Jeśli pionek zatrzyma się na polu z koniczyną, dobieramy z puli dowolny przedmiot. Jeśli gramy na planszy ze sroką albo lisem, pionek postawiony na polu z tym zwierzakiem oznacza, że z naszej puli kafelków, jeden trzeba oddać, lisek i sroka wykradają je.
I tyle. A radości z grania dużo więcej niż zasad:)
Zasady gry są następujące:
Wybieramy 6 kafelków z przedmiotami. Rzucamy kostką. Jeśli pionek zatrzyma się na polu pustym-ścieżka, nie dzieje się nic. Jeśli wyrzucona liczba oczek wskazuje pionkowi pole z przeszkodą, trzeba ustalić, który kafelek użyć, żeby iść dalej. Jeśli nie mamy odpowiedniego kafelka, wracamy o jeden poziom w dół! (aż do momentu pokonanej przeszkody). Jeśli pionek zatrzyma się na polu z koniczyną, dobieramy z puli dowolny przedmiot. Jeśli gramy na planszy ze sroką albo lisem, pionek postawiony na polu z tym zwierzakiem oznacza, że z naszej puli kafelków, jeden trzeba oddać, lisek i sroka wykradają je.
I tyle. A radości z grania dużo więcej niż zasad:)
To bardzo pozytywna gra. Można grać w nią do 8 osób i wędrować nie tylko do babci. Polecam!
Jim Deacove
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2017
dla 2-8 graczy, wiek 3+
zawartość opakowania: 2 dwustronne plansze, 12 drewnianych kafelków, pionek, kostka,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz