Tajne stowarzyszenie działa w cieniu królewskiego tronu. Oczywiście największym pragnieniem jest przejęcie władzy, bycie na szczycie. Dlatego negatywnych działań jest sporo, a intrygi, szantaże i groźby są tu jak najbardziej naturalne. Im więcej sług, szlachty i dostojników, których można kontrolować, tym większe szanse na zwycięstwo.
Do dyspozycji jest 81 kart ułożonych na stosie. Każdy gracz sam bierze karty ze stosu, decydując o ich ilości.
- zabiera je do siebie, jeśli wartość kolejno dochodzących kart maleje;
- nie zabiera do swoich stosów, jeśli wartość kolejno dochodzących kart maleje, a chce wymienić 1 kartę z innym graczem, i 1 zabrać od gracza do siebie;- eliminuje czyjąś kartę, jeśli dobierane karty mają tę samą wartość.
To główne zasady. O kolejnych decydują karty, a każda z nich ma swoją moc, o których przeczytacie w instrukcji. Moc karty jest aktywna u graczy, którzy mają po tyle samo konkretnych postaci, albo najwięcej.
Zbieramy do 5 stosów, maksymalnie po 5 kart. Komu uda się uniknąć natarcia podstępnych graczy i uzbierać najwięcej punktów, wygrywa.
Przyjemna karciana gra, szybka rozgrywka, za każdym razem inna. Na dobór kart nie mamy większego wpływu, sztuką jest skończyć dobieranie w odpowiednim momencie i podjąć decyzje, które postacie obstawić. Wielokrotnie rozgrywaliśmy ją przy wielkanocnym stole, ciesząc się radością zwycięstwa lub smucąc porażką z graczami w wieku od 10 do prawie 40 lat, w tym z ciężarną, której głupio było zbytnio szkodzić:)
Oleksandr Newskij, Oleg Sidorenko
ilustracje: Denis "CreativeD" Martyniec
wydawnictwo: Foxgames, Grupa Wydawnicza Foksal Sp. z o.o., Warszawa 2016
zawartość gry: 82 karty (po 9 kart każdej postaci + 1 kruk - karta zakończenia; 4 karty pomocy graczy)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz