Rój to pięknie wydana gra logiczna, której celem jest otoczenie królowej przeciwnika.
Przeznaczona dla dwóch graczy. Wśród 11 płytek do dyspozycji gracza, każdy z 5 stawonogów ma swoją funkcję. Gracze na zmianę wykonują ruch (dokładają owada albo przesuwają jedną z zagranych wcześniej płytek). Mnóstwo możliwości i tylko trzy utrudnienia:
- roju nigdy nie
można przerwać,
- jeśli pionka nie można swobodnie wyciągnąć z
szeregu nie przysługuje mu prawo ruchu,
- królową
pszczół musimy wyłożyć najpóźniej w swoim 4 ruchu i od
momentu, w którym jest ona w grze owady mogą się poruszać.
Funkcje zwierząt:
Pająk- idzie dokładnie trzy pola do przodu.
Mrówka- przemieszcza się wokół roju w dowolne miejsce.
Konik polny- przeskakuje w linii prostej dowolną ilość owadów.
Żuk- porusza o jedno pole do przodu i może wejść na inne kafelki.
Gra za każdym razem jest inna, logiczne rozgrywki potrafią wciągnąć na dobre. Żeby wygrać i otoczyć królową przeciwnika, potrzeba dużo sprawnej taktyki, sprytu, przestrzennej wyobraźni, strategicznego planowania ruchów i naturalnie trzymania ręki na pulsie, by chronić swoje piękne heksy.
Proste reguły, wysoka grywalność (chociaż dwie te same osoby ciągle w nią grające mogą się w końcu znudzić), piękne wydanie (ciężkie duże żetony), możliwość dokupywania rozszerzeń- nowych owadów w dodatkowymi funkcjami (komar, biedronka, stonoga, bardzo wskazane).
John Yianni
wydawnictwo G3, 2007
dla 2 graczy, wiek 9+, czas gry 10-30 minut,
zawartość opakowania: 22 bakelitowe kafelki w dwóch kolorach, w kształcie heksów z pięknymi owadami, instrukcja, podróżne bardzo praktyczne etui,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz