Gra Dopasowania przeznaczona jest dla dorosłych graczy, wydawca podaje wiek +15. Oczywiście można nieco zmodyfikować jej zasady, dobrać odpowiednie karty i pytania i potraktować jako grę familijną, do zagrania z młodszymi dziećmi, na skojarzenia i wynajdowanie słów związanych z postawionym zagadnieniem.
Jak grać?
Rozkładamy planszę, dobieramy się w 2-osobowe drużyny, bierzemy po 1 notesie w wybranym kolorze odpowiednim do pionka, po długopisie albo ołówku. Pierwszy gracz bierze kartę ze stosu i zadaje pytanie.
Wszyscy w czasie 1 minuty próbują odpowiedzieć na pytanie
maksymalnie 5 hasłami (rzeczownik, czasownik, przymiotnik, z precyzją i
jednoznacznie, w jednym lub dwóch słowach). Gdy czas upłynie, jedna osoba z drużyny czyta swoje
odpowiedzi, druga sprawdza, czy wpasowała się w nie. Jeśli słowa sobie
odpowiadają (synonimy, takie same słowa, różne słowa, które dotyczą tego
samego obiektu, czynności, emocji), za każdą taką odpowiedź drużyna
przesuwa znacznik o jedno pole do przodu. Potem dopasowanie sprawdza
druga i trzecia drużyna. Następnie przesuwamy znacznik na drugą rundę, kolejny gracz czyta pytanie.
Gra kończy się, gdy któraś z drużyn zdobędzie 30 punktów, albo po zakończeniu 9 rundy, wteyd wygrywają ci, którzy mają najwyższy wynik.
Autor proponuje kilka dodatkowych wariantów gry, całkiem ciekawych i wartych rozegrania. A są to:
* najbardziej dopasowani: każdy z graczy wypisuje w ciągu minuty dowolną liczbę słów, tylko ta drużyna, która ma najwięcej dopasowań, otrzymuje 1 punkt za każde trafione słowo.
* dopasowani hazardziści: każdy z graczy wypisuje maksymalnie pięć słów, następnie obstawia, ile będzie dopasowań, w ciągu upływającej jednej minuty. Komu uda się trafić, zdobywa dodatkowe punkt za każde dopasowanie.
*dopasowania na 100%: każdy z graczy wypisuje maksymalnie pięć słów, następnie obstawia 1 odpowiedź, o której jest pewien na 100%, że jego współgracz też ją ma. Jeśli ta sama odpowiedź jest zakreślona przez obu graczy, zdobywają dodatkowy punkt.
* dopasowana litera: każdy z graczy wypisuje maksymalnie pięć słów, ale można sobie podpowiadać, na jaką literę wpisał swoje hasła:)
Podstawowa wersja i jej warianty dobrze się sprawdzają podczas grania w 2-4 drużyn. Jest to gra dla dorosłych, imprezowa, ale jeśli zdecydujemy się grać z dziećmi, też jest ok (dobieramy karty z odpowiednimi pytaniami). Poznajemy się, widzimy, jakie ktoś ma skojarzenia czy wspomnienia. Mieszamy drużyny i próbujemy się wpasowywać w udzielane odpowiedzi. Dużo tu zabawy, dobrego humoru, przyjemnie spędzony czas. To idealna gra na coraz dłuższe popołudnia i wieczory:) I miła odskocznia od strategicznych gier, kiedy trzeba się mocno wysilać, by ugrać swoje.
Dopasowani
Grzegorz Rejchtman
ilustracje: Piotr Kania
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2018
dla 4-8 osób, wiek 15+
zawartość opakowania: 109 kart (654 pytania), 1 karta pomocy, 1 plansza, 1 znacznik rund, 4 pionki graczy, 8 notesów (po 2 w każdym kolorze), 1 klepsydra (60 sek.), 1 instrukcja
Uwaga uwaga! Wydawnictwo Egmont przygotowało dla Państwa specjalne rabaty na gry 40%. Aby tak się stało, należy zalogować się, a w koszyku, w miejscu KOD PROMOCYJNY wpisać kod madebybibi. Kod rabatowy jest aktywny od 12 listopada – 31 grudnia 2019 r.
Dopasowani
Grzegorz Rejchtman
ilustracje: Piotr Kania
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2018
dla 4-8 osób, wiek 15+
zawartość opakowania: 109 kart (654 pytania), 1 karta pomocy, 1 plansza, 1 znacznik rund, 4 pionki graczy, 8 notesów (po 2 w każdym kolorze), 1 klepsydra (60 sek.), 1 instrukcja
Uwaga uwaga! Wydawnictwo Egmont przygotowało dla Państwa specjalne rabaty na gry 40%. Aby tak się stało, należy zalogować się, a w koszyku, w miejscu KOD PROMOCYJNY wpisać kod madebybibi. Kod rabatowy jest aktywny od 12 listopada – 31 grudnia 2019 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz