Szybkie i zaskakujące rozgrywki, niespodziewane zwroty (losowość), wciągająca mechanika grania. Proste zasady, znakomita grywalność. Taka jest zapakowana w maleńkie pudełko karcianka wydawnictwa G3, na którą miałam chrapkę od dawna.
Jak w nią grać?
Każdy otrzymuje 10 kart. Na stole w jednym rzędzie wykładamy 4 odkryte karty. Jednocześnie wszyscy gracze wybierają wśród swoich kart tę, która wydaje się, że będzie pasować do leżących na stole, będzie tak bliska cyfrze, która już jest, że moja na pewno się zmieści, albo tak daleka, że wszyscy inni wyłożą swoje, ktoś weźmie szóstą z kolei, a ja wyłożę swoją w nowym rzędzię. Po jednoczesnym odkryciu wybranej karty, kolejno od najniższej dokładamy do leżącego rzędu kart. Kto wyłoży swoją kartę jako szóstą w rzędzie, ten zabiera pięć kart z rzędu i na początku zostawia tę, która była jako szósta (ikony byczków na każdej z kart to punkty karne, zabrane ze stołu karty odkładamy na bok).
Gra jest przeznaczona dla 2-10 osób. Najlepiej gra się w 4-6 osób.
Kto wygrywa?
Zwycięzcą rozdania jest gracz, który ma
najmniej punktów karnych na kartach z zabranych z rzędów. Według instrukcji zwycięzcą całej
rozgrywki jest posiadacz najmniejszej ilości punktów, w momencie, gdy
jeden z graczy ma ich więcej niż 66.
Jak jest cel gry?
Zebranie jak najmniejszej
ilości kart z głowami byka.
Gra chwyciła i zachwyciła domowników w moim rodzinnym domu. Przy stole zasiadały osoby w wieku 12-40 lat, i dobrze się bawiły (kiedy jakoś im szło). W kilku rundach byłam główną osobą, która zgarniała rzędy kart i zdecydowanie przegrywałam. Ale bywały też lepsze dla mnie rozdania.
Dla tych, którzy lubią szybkie i aktywne rozgrywki. Małe pudełko oznacza, że gra nadaje się do zabrania w drogę, na odprężającą i nie głupią rozgrywkę. Nowe osoby zasady zapamiętają w mig, a strategię będą szlifować długo.
Instrukcja zawiera dodatkowe 2 wersje zasad rozgrywki
dla zaawansowanych, które zmniejszają losowość gry i pozwalają na
obmyślanie własnej taktyki. Jedna polega na użyciu mniejszej liczby kart
(ilość graczy x 10 plus 4), druga polega na dowolnym wybraniu
początkowych kart. W Internecie można znaleźć kilka dodatkowych wariantów gry. To dodatkowo podnosi
wartość oraz grywalność dobrej logicznej gry w super cenie.
Wyróżnienia i narody:
- najlepsza gra umysłowa roku 1996 według MENSY,
- najlepsza karciana gra
rodzinna 1996 roku według GAMES Magazine oraz Deutscher SpielePreis,
- najlepsza gra 1994 roku według niemieckich graczy.
6. bierze! (6 nimmt!)
projekt: Wolfgang Kramergrafika: Franz Vohvinkel
wydawca G3, Konin
liczba graczy 2-10!, wiek 10+
zawartość pudełka: 104 karty, instrukcja w j.pl
Grę polecam także w grupie:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz