4.08.2018

Kraina snów


Jest noc, we śnie przychodzą wróżki, chochliki i diabliki. Słuchaj, co mówią,, wyczuwaj kto jest kim, odgaduj słowa, o których ci mówią, a potem o świcie, gdy czas upłynie i ziarenka piasku w klepsydrze się przesypią, opowiedz swój sen, używając właściwych haseł, dopowiadając zabawną, dramatyczną lub straszną historię.

Zasad jest niewiele i łatwo przyswajalne:): 
1. Jedna osoba zostaje śniącym, zakrywa oczy opaską. 
2. Pozostali losują karty z rolami duchów sennych. Nie ujawniają swoich ról. Jednym słowem mówią o haśle, które widnieje na rozpatrywanej karcie. Diabliki próbują skierować na błędny tor, wróżki naprowadzają, by śniący odgadł hasło, a chochliki mącą raz tak raz inaczej, by liczba odgadniętych przez śniącego kart kalkulowała im się na koniec.



3. Właściwie odgadnięte hasło ląduje na żółtą stronę, niewłaściwe na niebieską. Śniący nie wie, które hasła były prawidłowo odgadnięte, które nie!
Po fazie nocy, przychodzi dzień, śniący opowiada swój sen z zasłoniętymi oczami, stara się używać haseł, które odgadł.

4. Za każde odgadnięte słowo śniący i wróżka otrzymują punkt. Za każde nieodgadnięte/pominięte hasło, albo niewłaściwe, diablik otrzymuje punkt. Za każde słowo wypowiedziane podczas opowiadania snu, śniący otrzymuje dodatkowy punkt. Chochlik chyha na równowagę między hasłami dobrze i źle odgadniętymi. Otrzyma tym więcej punktów, im obie wartości będą sobie bliższe, a dodatkowe punkty, jeśli wróżki i diabliki otrzymają tę samą liczbę punktów. I tak: jeśli jest tyle samo kart po stronie żółtej i niebieskiej, otrzymuje tyle punktów, ile jest kart po stronie żółtej plus dwa dodatkowe. Jeśli jest różnica jedenj karty, otrzymuje punkty za wyższą z tych 2 wartości. Jeśli wystąpiła różnica dwóch lub więcej kart, otrzymuje punkty za niższą z tych 2 wartości.


5. Śniącym zostaje druga osoba. Pozostali na nowo losują karty ról.

6. Gra się kończy, gdy każdy z graczy wcieli się raz w śniącego. Każdy z graczy sumuje swoje punkty, pamiętając, aby odjąć po 1 punkcie za każdą karną kartę, którą ma przed sobą (karniak to karta zdobyta za podanie niewłaściwej podpowiedzi śniącemu, niezgodnej z zasadami, gracz zabiera kartę z hasłem i kładzie ją przed sobą). Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą.

Kraina Snów to prosta, urocza gra towarzyska. Doskonale pomyślana i wydana (element łóżka, piękna grafika kart, maska śniącego). Emocjonuje, bawi, angażuje, mobilizuje do szukania wielu słów, ćwiczy pamięć, skupienie, uwagę, maska odstrasza trochę nieśmiałych, ale i sprawia dużo frajdy, oddaje fajny klimat snu. Hasła są różnorodne, i jest ich naprawdę sporo, trzeba pograć wiele razy, żeby jakieś się powtórzyło. Doskonale sprawdza się w większym gronie znajomych czy rodziny, jednocześnie może w nią grać aż 10 osób!

Kraina snów
Chris Darsaklis
wydawnictwo Rebel, Gdańsk 2018
dla 2-10! osób, wiek 8+
zawartość opakowania: 11 kart duchów (5 wróżek, 4 diabliki i 2 chochliki), 110 dwustronnych kart snów (każda karta przedstawia 4 hasła), 94 żetony punktów, łóżko i wezgłowie, plansza, maska śniącego, klepsydra, instrukcja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...