6.10.2016

Splendor



Potasowane i ułożone odpowiednio karty, odkryte płytki arystokratów, ułożone drogocenne znaczniki. Zaczynamy.

Wcielamy się w role renesansowych kupców i pozyskujemy (wybieramy) znaczniki klejnotów lub złota (tylko kiedy rezerwujemy kartę rozwoju). Za odpowiednią liczbę znaczników kupujemy karty rozwoju, które przynoszą punkty prestiżu i /lub określone bonusy (konkretne klejnoty, które wykorzystujemy do kupna kolejnych kart). Gdy jesteśmy dostatecznie bogaci, nie odmawiamy wizyty arystokraty (który przychodzi automatycznie, jeśli uzyskaliśmy odpowiedni prestiż).

W swojej turze gracz może wykonać 1 z 4 akcji:
- wziąć 3 znaczniki różnych kolorów,
- wziąć dwa znaczniki jednego klejnotu (pod warunkiem, że zostaną jeszcze 4),
- zarezerwować jedną kartę rozwoju i wziąć 1 znacznik złota, (nie można mieć na ręce zarezerwowanych więcej niż 3 karty)
- kupić jedną kartę ze stołu albo zarezerwowaną wcześniej z ręki.
Uwaga: nie można mieć więcej niż 10 znaczników. Bonusy i punkty prestiżu są widoczne dla wszystkich graczy. Gra kończy się, gdy któryś z graczy zdobędzie 15 punktów prestiżu, a kolejni dokończą bieżącą rundę.

Więcej szczegółów znajdziecie w superowo przejrzystej instrukcji dołączonej do gry. Jest to niezwykle przyjemna dynamiczna gra ekonomiczna. Znaczniki zwracają uwagę swoją ciężkością i jakością wykonania. Mechanika przemyślana, rewelacyjna, zrozumiała na każdy wiek. Grywalność jest nieograniczona. Planować trzeba w niej sprawnie i szybko, taktyka jest ważna i elastyczna, polowanie na daną kartę w każdej chwili może ulec zmianie, inny gracz nie śpi przecież, tylko równie sprawnie kalkuluje na dwie czy trzy rundy do przodu. Wygrywanie nie jest tu najważniejsze, zachwyt nad żetonami tak:) Tylko uważajcie, wciąga!

Gra zdobyła tytuł Najlepszej Tradycyjnej Gry Karcianej Origin Awards 2015, zdobyła zwycięstwo w kategorii Gry Roku oraz Gry Rodzinnej nagrody Golden Geek 2014, nominowana do Spiel des Jahres 2014, laureat nagrody Gra Roku 2015, dla najlepszej gry wydanej w Polsce.
 
 
Splendor
projekt: Marc Andre, "od 4 r. ż. zmuszany do gry w szachy, a potem do innych o różnych kształtach i rozmiarach"; ilustracje: Pascal Quidault, "przyznał się do strasznej rzeczy: grał w Splendor i bardzo mu się podobało"
wydawca: Rebel, Gdańsk 2015
zawartość pudełka:  40 znaczników (zielone szmaragdy, niebieskie szafiry, czerwone rubiny, białe diamenty, czarne onyksy i żółte złotko- jokery), 90 kart rozwoju (80 kart I-III poziomu, 10 płytek arystokratów)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...