Początkowo wydaje się skomplikowana. Po rozegraniu pierwszej rundy, jest lepiej. A każda kolejna rozgrywka to już spora przyjemność. Rodzinnie z dziećmi od 8 lat można grać z powodzeniem, choć wymaga myślenia wielokierunkowego, testowania różnych opcji, żeby dążyć do zdobywania punktów na różne sposobów i wygranej. Jednakże jest na tyle dopracowana, że nawet porażka nie boli tak bardzo, bo sama w sobie gra przynosi satysfakcję.
Wydana bardzo ładnie, elementy są wykonane solidne (podział kart, żetony i grube plansze), co ważne można w nią grać od trzech aż do siedmiu osób, i dobrze się sprawdza w różnym składzie osobowym, nawet przy 6-7 osobach, nie ma dużych przestojów, dzięki temu, że wszyscy wykonują czynności dobierania i przekazywana kart w tym samym czasie. Oznaczenia na kartach mogą początkowo zniechęcać, zwłaszcza młodszych, bo jest ich dużo, ale szybko można nauczyć się je rozszyfrowywać i korzystać z pomocy dodanych opisów kart, ich powiązań i efektów (kto szybciej będzie w stanie nimi zarządzać i wykorzystywać umiejętnie, temu zdecydowanie łatwiej o zdobywanie punktów).
To ten rodzaj gry, który warto mieć na swojej półce (jak Abalone, Wsiąść do pociągu, Splendor, Ubongo, Pędzące żółwie, Na końcu języka, Dobble, itd.:). By ćwiczyć jak być dobrym przywódcą w swoim mieście (nie byle jakim, bo w Rzymie, Atenach, Rodos, Efezie, itd), jak nawiązywać kontakty handlowe z innymi, jak budować militarną potęgę i bezpiecznie funkcjonować wśród innych. Potrzebne jest planowanie, strategiczne myślenie, odważne decydowanie się na wybór różnych ścieżek w kolejnych rozgrywkach, które mogą doprowadzić do zwycięstwa lub porażki, w zależności od tego, jak radzą sobie z rozwojem inni przywódcy, czy skupiają się na budowaniu własnego miasta, czy próbują psuć szyki innym. Każda rozgrywka jest inna, często niespodziewana, zaskakująca i pełna satysfakcji.
7 cudów świata
Antoine Bauza, il. Miguel Coimbra
dla 3-7 osób, wiek 8+, czas rozgrywki około 30-50 minut
zawartość opakowania: 7 plansz Cudów, 148 kart, 48 żetonów Konfliktów, 78 monet, notes punktacji, 3 arkusze z opisami efektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz