15.02.2022

Wojna cukierkowa. Awantura w salonie gier, tom 2

Oto druga część przygód młodych sprytnych przyjaciół, dla wytrzymałych w czytaniu odbiorców. Autor serwuje poważną ilość stron:) Ale zapewnia też sporą dawkę przygód, niebezpieczeństw i młodzieńczego odważnego szaleństwa dla ratowania innych.

Minął rok, odkąd grupa przyjaciół: Nate, Summer, Trevor i Gołąb uratowali miasteczko Colson przed Belindą White. Teraz ta zła czarodziejka stała się ich rówieśniczką z utraconą pamięcią i nowym imieniem Lindy. Wszyscy są uczniami piątej klasy. W międzyczasie zajmują się ratowaniem świata przed mocami złego czarownika. Dziewczynka wbrew zakazom swojego opiekuna pana Sebastiana Stotta rusza na pomoc rówieśnikom. Sprawa jest poważna. W Walnut Hills funkcjonuje podejrzany salon Kraina Gier, w którym gracze walczą o kupony i stemple. A najlepsi w grach kuponowych, a w zasadzie w hazardzie w wersji dla dzieci przechodzą przez kolejne etapy wtajemniczenia i są nominowani do niewiarygodnych akcji. 

Bracia Ziggy i Victor Battiato, którzy pracują z Johnem Dartem, zapraszają dzieciaki do wejścia do salonu gier, jednocześnie ostrzegają przed zagrożeniami, kłopotami i trzymają ręce na pulsie. Ponieważ właścicielem podstępnego salonu jest brat Belindy - Jonas White, czarodziej, który przy pomocy najlepszych graczy  z salonu chce zdobyć najpotężniejszy talizman na Ziemi. Uweya to skarb o wielkiej mocy, który został stworzony przez Iwi Izę. Nate i jego przyjaciele zostają zaproszeni do grania w salonie, ale mają to robić czujnie, by nie dać się rozpoznać i zwieść działaniom właściciela. Nie jest to łatwe zadanie. Początkowo, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki w graniu, korzystają z mocy magicznych cukierków. Szybko zostają rozpoznani jako gracze o nienaturalnych mocach. Pracownicy salonu składają im ofertę właściwie bez wyjścia. Kwalifikują do specjalnych klubów Odrzutowców, Czołgów, Wyścigówek i Łodzi Podwodnych. Młodzi potrzebują nie lada przebiegłych umysłów, by wejść w układ z Jonasem White'm, poddać się jego działaniom i rozporządzeniom, wykonywać zadania i zdobywać dla niego cenne przedmioty, walczyć dzięki jego mocom, rywalizować z innymi klubami, i jednocześnie nie dać się złapać i skrzywdzić poprzez symulakria (działające na zasadzie lalek voodoo, które mają zapewnić czarodziejowi wierność dzieci, dostarczają im moce, a w przypadku zdrady ułatwiają ich zniszczenie), którymi włada, oraz pomóc Johnowi i Mozagowi, którzy mają kłopoty. "Jeśli mi podpadniecie, przestanę być łagodny"- zapewnia czarodziej, dlatego dzieciaki robią wszystko tak, jak im poleca. A jednocześnie dzięki czujności braci Battiato i cukierkom oraz wskazówkom pana Stotta, chcą odnaleźć Johna i Mozaga oraz powstrzymać Johna Whita przez zdobyciem Uweyi. Jak potoczą się ich losy? Kto wytrwa wyprawy poszukiwania cennych zdobyczy? Który klub będzie najsprytniejszy i dostarczy ostatni niezbędny element do Krainy Gier? Kto wyruszy po Uweyę "drugą ziemię" i unicestwi najpotężniejsze symulakrum? Czy Lindy zrozumie, że "przeszłość jej nie definiuje" i wykaże się taktem i dojrzałością?

To potężna, wciągająca dawka przygód o niewiarygodnych mocach, dobrej zabawie, sile przyjaźni i dziecięcej odwadze.

 Jeśli nie znasz pierwszej części, zajrzyj tutaj.


Wojna cukierkowa. Awantura w salonie gier (ang. The Candy Shop War. Arcade Catastrophe), tom 2

Brandon Mull, tł. Rafał Lisowski

wydawnictwo Wilga, GW Foksal, Warszawa 2022

liczba stron: 464

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...