"Karta rowerowa" to dostosowana do młodego gracza planszówka edukacyjna, która bawiąc uczy podstawowych zachowań na drodze.
Jak grać?
Każdy z graczy otrzymuje losuje 3 z dostępnych 12 żetonów celu i próbuje swoim pionkiem - małym rowerkiem dostać się ze swojego startu do wylosowanych punktów na mapie miasta. Porusza sie zgodnie z zasadami ruchu drogowego i liczbą wyrzuconych oczek. Znaki drogowe (żółte pole na planszy) wpływają na ruchy gracza, jeśli mijamy je z prawej strony (tak jak w realu:). Należy ich bezwzględnie przestrzegać. Po najechaniu na znak zapytania gracz odpowiada na zadane/samodzielnie przeczytane pytanie (za właściwą odpowiedź gracz rzuca kostką jeszcze raz; pytania sprawdzają wiedzę, sformułowane są w sposób przystępny, czasem zabawny, zaczepny, tak, by dzieci chętnie chciały na nie odpowiadać; dotyczą rozumienia znaków drogowych i zachowań na drodze, awarii, błędów, itp.).
Kto wygrywa?
Ten, kto dotrze do wszystkich wylosowanych przez siebie miejsc, zostawi swoje żetony i najszybciej wróci do swojego domu.
Gra w serii IQ" Karta Rowerowa" wydawnictwa Granna to dobry sposób na utrwalnie zasad ruchu drogowego poprzez zabawę. Zasady gry są proste, klarowne. Duży zestaw pytań urozmaica i uatrakcyjnia edukacyjnie jazdę po mieście. Sprawdza się podczas samodzielnego poruszania po mieście, uczenia się zasad z kart, jeszcze lepiej, kiedy gra się w grupie 2-4 osobowej i dochodzi rywalizacja. Znaki na tablicy dołączonej do gry objaśniają znaczenie znaków drogowych
i ułatwiają zapamiętywanie. A dodatkowe objaśnienie znaków znajdziemy w
instrukcji.
IQ Karta rowerowa
Ewa Falkowska, ilustracje: Marcin Bruchnalski
dla 1-4 osób, wiek 6-12
wydawnictwo Granna, Warszawa 2012
zawartość pudełka: 53 karty z pytaniami, plansza, 4 karty rowerowe, 12 żetonów z miejscami docelowymi, 4 rowerzystów z podstawkami, karta bezpieczeństwa, kostka do gry, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz