![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiXG74K8gwYzF6Hv4_Mxde3jHTq5Bj-Q_zYZ_Nl2HSHmGx4tF4_VisZ85mRCadgJxOQBb-oimHBRZf_29FfIXGGkbWuSYdJYbKJMl250AxDSYFB_RpxPPwc4m9eJiUfbHP5LsW816OppZY/s640/kr4.jpg)
"Karta rowerowa" to dostosowana do młodego gracza planszówka edukacyjna, która bawiąc uczy podstawowych zachowań na drodze.
Jak grać?
Każdy z graczy otrzymuje losuje 3 z dostępnych 12 żetonów celu i próbuje swoim pionkiem - małym rowerkiem dostać się ze swojego startu do wylosowanych punktów na mapie miasta. Porusza sie zgodnie z zasadami ruchu drogowego i liczbą wyrzuconych oczek. Znaki drogowe (żółte pole na planszy) wpływają na ruchy gracza, jeśli mijamy je z prawej strony (tak jak w realu:). Należy ich bezwzględnie przestrzegać. Po najechaniu na znak zapytania gracz odpowiada na zadane/samodzielnie przeczytane pytanie (za właściwą odpowiedź gracz rzuca kostką jeszcze raz; pytania sprawdzają wiedzę, sformułowane są w sposób przystępny, czasem zabawny, zaczepny, tak, by dzieci chętnie chciały na nie odpowiadać; dotyczą rozumienia znaków drogowych i zachowań na drodze, awarii, błędów, itp.).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifl_MPJZtU6BF0tslHtMluDDlA3ENJoiFxn9izJ0rd5AwNpnCDl5iotesNzL6PQBmBampi9PiwgIDmtXi0zsxqF_t1_GOvGjZn5UCS90_iMOfU0d93JFqluFhgIJTNMqctcNrG01WOQlU/s640/kr1.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgHSH_zE5gMP4LZHMD09sKKNZVL13eeYmn4AlUiJ1iSDqQ5nLHFNhSp9qS9TjUYBfYwihW_NKv4SoHv_HHPzfs76UejJL1bc7XE_11sNyxV-vpQlav2yhNtZ5EI9gt-9Of_EDkKOAaJaKc/s640/kr5.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjj3FgT4-u4lEg517VKLd1ZrMnIMQ_MZVvhqed6bRyTp7TwFBIhgLiI7gKpUvUXPCZAN9I3LeYQmHEyoWvcs02TAsQqwptyAOuqrrCW9UD1tP4aNDNJt_0wTJ8p-8Q2ESe89Z_qtQhLnJE/s640/kr6.jpg)
Kto wygrywa?
Ten, kto dotrze do wszystkich wylosowanych przez siebie miejsc, zostawi swoje żetony i najszybciej wróci do swojego domu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhWPCv2KMHzqgXfdSe-fDD4Wi8x6hQlVVsTYiKUna3y8mLAEVOjeulzaTadVnCsbU71L75Ih-jPy8CxZW3xVASL6yIBWIT1MJZ9txLBQq5k-I7FI5O6IDLTDOMCErE2m_fcviTf5BA0TZ8/s640/kr3.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmmonDo5cAhA1ADbjF071lGYR09-pZ5AzLTjIaRu7_119tbw3Sg6fj5ULE4dov_pEZQAN69Llb2p5NzCMAFU-L35K_nwYT77CfKR6ggDdaJsjaYwutulb54N3KIfoVbT19WHeKQOeooks/s640/kr2.jpg)
Gra w serii IQ" Karta Rowerowa" wydawnictwa Granna to dobry sposób na utrwalnie zasad ruchu drogowego poprzez zabawę. Zasady gry są proste, klarowne. Duży zestaw pytań urozmaica i uatrakcyjnia edukacyjnie jazdę po mieście. Sprawdza się podczas samodzielnego poruszania po mieście, uczenia się zasad z kart, jeszcze lepiej, kiedy gra się w grupie 2-4 osobowej i dochodzi rywalizacja. Znaki na tablicy dołączonej do gry objaśniają znaczenie znaków drogowych
i ułatwiają zapamiętywanie. A dodatkowe objaśnienie znaków znajdziemy w
instrukcji.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhmfUa2ZIW-WLFRjKpPcdzqDenBHBqb2DPWZsxXIsW0_iPY0t8XZgj9l1AgQL2mi_RQ8xyUQD4WHkBhu-VHIupHa1bXO4-cF6Z7IXmyp0_mCGACBHwTFEVYdV-Mnwhx7FZ6GX5GO1bK6Ys/s200/row.jpg)
Ewa Falkowska, ilustracje: Marcin Bruchnalski
dla 1-4 osób, wiek 6-12
wydawnictwo Granna, Warszawa 2012
zawartość pudełka: 53 karty z pytaniami, plansza, 4 karty rowerowe, 12 żetonów z miejscami docelowymi, 4 rowerzystów z podstawkami, karta bezpieczeństwa, kostka do gry, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz