Legendarni wynalazcy skradli nam zimowo-wiosenne popołudnia. Prowadzenie zespołu naukowców w każdej kolejnej rozgrywce było jaśniejsze i łatwiejsze, choć nie zawsze prowadziło do wygranej.
Początkowo trudno było ogarnąć wszystkie szczegóły. Ale po dwóch rozgrywkach wszystko szło jak należy. Co ważne, dzieciaki wdrożyły się mocno i sprawia im frajdę gromadzenie wynalazków i rozwijanie umiejętności i wiedzy odkrywców.
Każdy gracz dostaje na początek czterech wynalazców i pracuje z nimi nad pomysłami, które mają ulepszyć świat. Ma startowe punkty (wiedza i umiejętności) przy każdej postaci. Dąży do tego, by rozwijać umiejętności swoich wynalazców i gromadzić potrzebną liczbę punktów, a ich wynalazek wszedł w życie. Jeśli wypełni kafel wynalazcy odpowiednią liczbą żetonów, uzyska na koniec punkty zwycięstwa widoczne na każdym z kafli. Uzupełnianie wiedzy ładnie przekłada się na obstawianie i wprowadzanie w życie nowych wynalazków, zrównoważenie działań jest tu dość istotne.
W swojej rundzie korzysta z punktów jednego z wynalazcy, obstawia wybrany wynalazek. A kiedy wynalazek jest zapełniony znacznikami, zgarnia kartę lub żeton (z punktami zwycięstwa, rozwoju, wzmocnienia, dodatkowej wiedzy lub klasyfikacji umieszczony na nim. Żeton dokłada jednemu z wynalazców albo wykorzystuje potem w grze. Gra składa się z trzech epok (w pierwszej jest sześć wynalazków, w drugiej i trzeciej o 3 więcej niż graczy; epoka kończy się po ukończeniu przedostatniego wynalazku, ostatni wynalazek zostaje odrzucony). Na koniec liczą się punkty na kartach wynalazców, żetony z punktami zwycięstwa, karty z wynalazkami. Epoki mijają szybko. Nie zawsze uda się zebrać ten wynalazek, który został obstawiony, albo zdobyć żeton, na którym nam zależało. Praca nad wynalazkami wre, czas mija dość szybko, jeśli gracze podejmują sprawne decyzje. A jeśli chcą poznać więcej szczegółów z życia naukowców, mogą to zrobić, czytając dołączony do gry "mały zbiór życiorysów". Super sprawa:)
Legendarni wynalazcyFrederic Henry, il. Gael Lannurien, wydawnictwo Rebel, Gdańsk 2017
dla 2-5 osób, wiek 10+, czas rozgrywki ok. 40 minut zawartość opakowania: 20 kafli, 85 żetonów, 36 kart, 75 drewnianych sześcianów, 1 plastikowa figurka, 1 torebka, 2 książeczki z zasadami
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz