04.09.2019

Sprint!


Sprytny krótki bieg na krótkim dystansie żółwia z zającem. Jeśli wspólny dla graczy żółw wygra bieg z zającem, wygrywa żółw, a gracze razem z nim cieszą się zwycięstwem. Jeśli pierwszy dobiegnie zając, gracze przegrywają z nim. Zając jest bardzo szybki, nie łatwo go przechytrzyć. Tylko wspólny wysiłek graczy, umiejętne szacowanie może przyczynić się do zwycięstwa i dumnego przekroczenia mety wyścigu:)

Do startu stają żółw i zając:) Gra toczy się turach. Każdy gracz wykonuje dwie akcje, czyli przy pomocy kart porusza żółwiem i zającem.
Gracz dobiera pierwszą kartę ze stosu kart celu, a potem próbuje wziąć tyle kart ile wskazuje cel, ze stosu kart wyścigu (szacuje ich ilość, ale nie może przeliczać). W zależności od wyczucia pobranych kart wyścigu porusza żółwiem:
- gracz podniósł tyle kart ile wskazywała karta celu - żółw porusza się o 4 pola do przodu,
- gracz podniósł o 1 kartę mniej niż wskazywała karta celu - żółw porusza się o 3 pola do przodu,
- gracz podniósł o 2 karty mniej niż wskazywała karta celu - żółw porusza się o 2 pola do przodu,
- gracz podniósł o 3 karty mniej niż wskazywała karta celu - żółw porusza się o 3 pola do przodu,
- gracz podniósł więcej kart niż wskazuje karta celu, nie porusza żółwiem.



Następnie gracz wsuwa chwycone karty wyścigu pod spód stosu, dobiera pierwsza z góry kartę i porusza zającem tak, jak wskazuje dobrana karta (może to być 1-4 pól do przodu, zajęcie tego samego pola co żółw, albo bezruch czyli pozostanie w tym samym miejscu). 

Szczęście, umiejętne chwytanie kart sprawia, że żółw albo zając trafia na metę, wtedy kończy się gra. Jeśli zając jest pierwszy, wszyscy gracze przegrywają, jeśli żółw jest pierwszy na mecie, wszyscy wygrywają.
Grę można sobie urozmaicić skracając tor wyścigu, albo zmieniając zasady ruchu żółwia.

To delikatna gra, w której istotna jest kooperacja. Można z nią grać z przedszkolakiem, można z uczniem. Opcja wspólnego grania łagodzi ból porażki, wspiera ducha rywalizacji z niewinnym zającem, sprawia, że rozgrywki przebiegają w przyjemnej atmosferze.




Sprint!
Sebastien Decad, Stivo
wydawnictwo Foxgames, Warszawa 2019
dla 2-4 graczy, wiek 6+, czas rozgrywki 15 minut
zawartość opakowania: 6 kart toru (plansza), 32 karty wyścigu, 18 kart celu, 
pionek żółwia i zająca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...