Podjęliśmy wyzwanie proponowane na pudełku: graliśmy i przed południem i po południu, i za każdym razem było mega:) Bo ta niepozorna gra przemyślana jest w każdym aspekcie. Wciąga, emocjonuje, zachwyca grafiką, zmusza do liczenia i myślenia, do analizowania i porównywania, do wysiłku, by ugrać w końcu swoje i wywalczyć skarby ukryte na dnie oceanu. Wiadomo, w praktyce też łatwe to nie jest:)
"Głębia" to polska edycja kultowej gry "Balloon Cup". Masz
do dyspozycji ośmiu nurków. Korzystając z ich zdolności na głębokiej lub płytkiej wodzie, wysyłasz ich po skarby zatopione w wodzie. Celem gry właśnie jest wyławianie skarbów (drewnianych sześciennych znaczników w 5 kolorach,
które oznaczają monety, kamienie i złoto). Dobierasz je w sposób losowy i umieszczasz na 4 płytkach
wody (ich liczbę i limit wskazują płytki). I przy ich pomocy zdobywasz 3 karty skarbów (drewniane kostki wymieniamy na kartę celu).
Rozgrywki składają się z kilku prostych, choć wymagających planu/szacowania/obliczeń kroków: wybierasz z ręki 1 kartę, zagrywasz przy wybranej 1 z 4 płytek wody, dobierasz nową kartę, żeby mieć 8 w ręku. Podejmujesz decyzję, którą kartę wyłożyć, przy której płytce i po której stronie (swojej czy przeciwnika :) i to jest kwintesencja gry, bo można śmiało szkodzić rywalowi lub blokować go).
Kostki wskazują, jaki kolor kart można zagrać, wartość płytki 1-4 wskazuje ile kart musi znaleźć się po każdej stronie. I najważniejsze: suma wartości na zagranych kartach wskazuje kto zabierze płytkę. Tam, gdzie na płytce wartości maleją, kości zabiera ten kto ma niższą sumę wyłożonych kart po swojej stronie. Tam gdzie na płytce wartości rosną, kości zabiera ten, kto ma wyższą sumę wartości na wyłożonych kartach.
Gra jest świetna, dzieci chętnie grają w nią same i z dorosłymi. Wysyłanie nurków o różnym stopniu sprawności po skarby to fajny motyw. Super jest planowanie, liczenie, które dzieci wykonują błyskawicznie, by zdobyć upragniony skarb:) Gra otrzymała słuszne nagrody: Tric Trac (nominacja Francja 2003), Najlepsza Gra Planszowa (rekomendacja Niemcy 2003), Najlepsza Gra Dwuosobowa (USA 2003), Najlepsza Gra Karciana (Niemcy 2003).
Głębia
Stephen Glenn
ilustracje: Tomek Larek
wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2019
dla 2 osób, wiek 8+, czas rozgrywki ok. 30 minut
zawartość opakowania: 45 kart nurków i tyle skarbów (5 szarych, 7 niebieskich, 9 zielonych, 11 żółtych, 13 czerwonych), 5 kart celów, 4 dwustronne płytki wody,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz