Wciągająca w sawannowy klimat gra, w której gracze wcielają się w role badaczy zwierząt. Badacze dążą do tego, by odgrodzić konkretne grupy zwierząt i zdobywać o nich informacje, dowiedzieć się więcej.
Cel gry:
zdobywanie punktów poprzez odgradzanie wybranych kafelków ze zwierzętami (np. rodziny kotowatych czy rogatych) i właściwe badania (zgodne z wybraną kartą badacza, cel-rodzaj zwierząt i warunek-obszar skał, styczność z brzegiem).
Przygotowanie:
- 16 kafelków ze zwierzętami rozkładamy losowo na odległość około dwóch centymetrów,
- osłaniamy zwierzęta żółtym sznurkiem pola,
- każdy z graczy wybiera znaczniki w jednym kolorze,
- pozostałe kafelki ze zwierzętami umieszczamy na stos dobierania,
- tasujemy karty badań i układamy 5 w rzędzie (pozostałe dokładamy stopniowo po wybraniu graczy, żeby zawsze było ich 5),
- układamy żetony z punktami zwycięstw.
- każdy z graczy wybiera znaczniki w jednym kolorze,
- pozostałe kafelki ze zwierzętami umieszczamy na stos dobierania,
- tasujemy karty badań i układamy 5 w rzędzie (pozostałe dokładamy stopniowo po wybraniu graczy, żeby zawsze było ich 5),
- układamy żetony z punktami zwycięstw.
Jak gramy?
Od liczby graczy zależy ilość rund (3 osoby- 6 rund, 4 osoby- 5 rund, 5 osób- 4 rundy). Po ostatniej rundzie zliczamy punkty.
W swojej rundzie gracz: dobiera kafelek ze zwierzakiem, wybiera kartę badań z dostępnych lub ryzykuje zakrytą, umieszcza w polu kafelek ze zwierzakiem, odgradza zielonym sznurkiem badań grupę zwierząt (kierując się własną kartą badań), liczy punkty i zabiera żetony, umieszcza jeden swój znacznik na jednym z odgrodzonych kafelków (nie może być zajęty przez innego gracza). Usuwa sznurek badań, dobiera kafelek zwierzaka i kartę badań, przekazuje sznurek kolejnej osobie.
Urozmaiceniem są kafelki terenu, które odpowiednio wykorzystane przynoszą dodatkowe punkty. Warto brać je pod uwagę, żeby zdobyć przewagę nad graczami.
Jak liczymy punkty?
Karta badacza wskazuje, jaką grupę zwierząt należy w danym momencie wydzielić. Jeśli gracz ma zdobyć 3 punkty za wydzielenie np. zwierząt mięsożernych, zrobił to, karta wskazuje, że otrzyma za każde zwierzę potrójną liczbę punktów. Dodatkowo może otrzymać punkty za kafelki terenu, np. odgrodzenie mięsożercy na obszarze buszu albo roślinożercy na obszarze trawiastym.
Proste zasady, wciągająca fabuła, ciekawa tematyka. Dodatkowa wartość edukacyjna (mimowolne ćwiczenie dodawania i mnożenia - rewelacja! plus spryt i strategia). Nietypowe otaczanie wybieranych kafelków grup zwierząt sznurkiem. Wychwytywanie i utrwalanie kategorii zwierząt, które trzeba wypatrywać w zbiorze i umieć je wydzielić. Połączenie zabawy z umiejętnościami, które przydają się w szkolnym systemie. Bardzo podoba się dzieciom i ich rodzicom:)
Hisashi Hayasi
ilustracje: Katarzyna Fic
wydawnictwo Foxgames, Warszawa 2017
dla 3-5 graczy, wiek 6+
zawartość opakowania: 37 kafelków zwierząt, 30 kart badań, 7 kafelków terenu, 2 sznurki (pola i badań), 105 żetonów z punktami zwycięstwa (o wartości, 1, 2, 5, 10, 30), 30 znaczników w 5 kolorach
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz