Komiksy paragrafowe to nowość na polskim rynku, która ukazała się dzięki wydawnictwu Foxgames. Zabawa polega na przechodzeniu kolejnych kadrów z obrazkami. Na każdym z nich
widnieją jakieś liczby określające kolejne okienko, które należy
odnaleźć w książce. Niekiedy są one dobrze widoczne, kiedy indziej
ukryte, a czasem zależą od podjętych decyzji przez gracza. Wybierając kolejne
ścieżki podąża się śladami bohaterów samemu tworząc całą historię i
kierując ich losami, będąc w samym środku wydarzeń. Tu nie da się być obok i bez emocji, tu jest się jednocześnie autorem i bohaterem, tym, kto decyduje o losach postaci.
Rycerze to historia o trzech braciach - młodych rolnikach, którzy chcą zostać wojownikami w służbie mściwego króla Ludwipchełka.
Wyruszają do
miasta na szkolenie, podczas którego szukają
bransoletek męstwa. Tak, jak w dalej opisanych "Czterech śledztwach" tak i tu po krótkim
wstępie gracz zaczyna podejmowanie decyzji o dalszych etapach fabuły.
Podejmując kolejne kroki spotyka ludzi, zwiedza królestwo, zdobywa
drogocenne przedmioty. Trzeba jednak uważać, żeby nie zginąć:)
Średniowieczna szkoła rycerska to nie żarty, żeby być na szczycie,
trzeba się zahartować:) zdobyć odwagę, wytrwałość i cierpliwość.
Na końcu książki zamieszczono kartę bohatera, na której zapisujemy zdobywane trofea (monety, bransoletki), uwagi (można ją też wydrukować ze strony wydawnictwa).
Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa
W mrocznym Londynie stajemy oko w oko ze słynnymi detektywami (ekscentryczny Sherlock i zdystansowany doktor Watson) i wieloma sprawami do
rozwiązania. Madame Yvette zostaje zamordowana, złoty
skarabeusz skradziony, a kotka pani Hudson znika. Kto jest sprawcą? Podczas stawiania kolejnych kroków ktoś myli nasze tropy, ktoś naraża nas na niebezpieczeństwo. Dlatego trzeba sprytnie kojarzyć fakty, stawiać pytania, dostrzegać delikatne wskazówki (czasem przydałyby się podpowiedzi:)
Trzeba nastawić się na sporo wertowania stron. Niektóre kadry od razu kierują do kolejnego obrazka, czasem wraca się wielokrotnie do tej samej sytuacji. Potrzeba sprytu, trafnego podejmowania decyzji i spostrzegawczości.
Na końcu zamieszczono kartę z punktacją za np. właściwe rozwiązanie śledztwa (nieważne czy jak Watson czy jak Holmes), za odnalezienie przycisków do pisania ukrytych w kadrach.
Komiksy paragrafowe zaskakują swoją grywalnością i przemyślaną mechaniką. Można do nich podchodzić wiele razy, na różne sposoby, obierając inne ścieżki. I po wielokrotnym wertowaniu czasem trafia się na zupełnie nowe kadry. Kiedy jednak trafi się na te same i wybiera się odpowiednie rozwiązanie, nie przeszkadza to w dalszych etapach zabawy. Jedna partia z komiksem paragrafowym zajmuje od 20-80 minut. Książki zapewniają godziny fantastycznej i nietypowej rozrywki. Spodobają się tym, którzy lubią gry, komiksy, escape roomy, itp. rozrywki umysłowe z nutką tajemnicy, ryzyka i wyzwania. Sposób zilustrowania spodoba się i wciągnie w swój magiczny świat.
scenariusz: Shuky
ilustracje: Waltch, kolory: Novy
wydawnictwo Foxgames, Warszawa 2017
liczba stron: 176
Cztery śledztwa Sherlocka Holmesa
scenariusz i ilustracje: Ced
wydawnictwo Foxgames, Warszawa 2017
liczba stron: 174
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz