Produkty Gigamica zachwycają wykonaniem i pomysłem na główkowanie. Dorzucam więc do Quoridora, Quarto i Pylosa kolejną porcję prostych gier logicznych dla bystrzaków.
Pierwsza pozycja to Quixo. Czyli rozbudowane kółko krzyżyk? Nie do końca. Nie ma tu remisów, a żeby zostać zwycięzcą trzeba ułożyć 5 klocków w poziomie, pionie lub skosie, zauważyć to i powiedzieć:) Klocki są większe
niż sobie wyobrażałam. Wygodne w chwytaniu do ręki. Na planszy układamy
wszystkie klocki pustą ścianką do góry w kwadrat 5x5. Na przemian odwracamy wybrany element z brzegowych linii i umieszczamy go ponownie na planszy
przesuwając dowolnie wybrany rząd kostek tak, aby uzupełnić miejsce
wyjętej przed chwilą kostki. Kostka nie może zostać odłożona na miejsce,
z którego została wzięta! Nigdy też nie można zagrywać kostek
przeciwnika. Można brać tylko neutralne lub własne. I uwaga: można grać drużynowo:)
Quixo zostało wyróżnione nagrodami we Francji i w Stanach Zjednoczonych (najlepsza gra w opinii rodziców), a przez stowarzyszenie MENSA zostało zakwalifikowane do pierwszej piątki najlepszych gier w 1995 roku!
QuixoQuixo zostało wyróżnione nagrodami we Francji i w Stanach Zjednoczonych (najlepsza gra w opinii rodziców), a przez stowarzyszenie MENSA zostało zakwalifikowane do pierwszej piątki najlepszych gier w 1995 roku!
wydawca: Gigamic, Wimereux 1995
zawartość pudełka: drewniana plansza, 25 kostek, instrukcja
dla 2-4 graczy, wiek 8+
Druga gra to Inside. Od dawna przyglądałam się jej z rozmarzeniem. W
końcu dotknęłam:) Wydawało mi się, że będzie podobna do Pylosa, ale
nie. To zupełnie inna gra, pomimo podobieństwa budowania piramidy. Każdy z graczy
do dyspozycji ma po 13 klocków w jednym kolorze i po 5 w drugim. Na
zmianę układa klocki zaczynając od podstawy i dowolnego koloru, który
ma w posiadaniu. Piramida
jest gotowa, kiedy każda z 3 ścian składa się z 15 klocków. Liczy się każdy
ruch, gdzie umieścić klocek: wewnątrz piramidy czy na zewnątrz. Od
trafnego wyboru zależy wygrana. Zwycięzcą zostaje
gracz, który umieści najwięcej swoich klocków na przynajmniej 2
ścianach.
Znakomita jakość wykonania, proste zasady, wciągająca trwająca kilka minut rozgrywka, to chyba najważniejsze zalety dość za-/ujmującej Inside.
dla 2 graczy, wiek 8+
Trzecia z nich to Batik. W zestawie jest po 9 figur drewnianych w dwóch kolorach i podstawka, do której naprzemiennie wrzucamy wybrane figury. Wrzucamy je swobodnie pomiędzy dwie ścianki. Gracz, którego element nie zmieści się między ściankami, wystaje poza ścianki, przegrywa i kończy grę. Nie wszystkie elementy muszą być zagrane.
Znakomita jakość wykonania, proste zasady, wciągająca trwająca kilka minut rozgrywka, to chyba najważniejsze zalety dość za-/ujmującej Inside.
Inside
wydawca: Gigamic, Wimereux 1997
zawartość pudełka: drewniana podstawa, 36 sześcianów w dwóch kolorach, instrukcjadla 2 graczy, wiek 8+
Trzecia z nich to Batik. W zestawie jest po 9 figur drewnianych w dwóch kolorach i podstawka, do której naprzemiennie wrzucamy wybrane figury. Wrzucamy je swobodnie pomiędzy dwie ścianki. Gracz, którego element nie zmieści się między ściankami, wystaje poza ścianki, przegrywa i kończy grę. Nie wszystkie elementy muszą być zagrane.
Gra logiczna Batik otrzymała oczywiście sporo nagród, do najważniejszych należą: Barents Choice Gold Award w Stanach Zjednoczonych, Toy Award w Belgii i As D'Or we Francji.
Batik
wydawca: Gigamic, Wimereux 1997
zawartość pudełka: drewniana plansza z plastikowymi ścianami, 18 drewnianych figur w dwóch kolorach, instrukcja
dla 2 graczy, wiek 5+
wydawca: Gigamic, Wimereux 1997
zawartość pudełka: drewniana plansza z plastikowymi ścianami, 18 drewnianych figur w dwóch kolorach, instrukcja
dla 2 graczy, wiek 5+
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz