Mechanika gry jest prosta: tak wykładać swoje kulki na zmianę, by je stamtąd także zabierać i budować piramidę kosztem przeciwnika, a na szczycie móc wyłożyć swoją kulę.
Każdy otrzymuje na początek 15 kul, jasna kula zostaje wyłożona jako pierwsza. Celem jest budowanie piramidy, utrzymanie jak największej liczby swoich kul w bazie i postawienie swojej kuli na samym szczycie piramidy. Gracze wykonują obowiązkowe ruchy na przemian. Przegrywa ten, komu zabraknie kul.
Warianty ruchu:
- przenieś kulę z bazy na makietę,
- przenieś kulę z bazy na kwadrat z czterech kul (jeśli kwadrat jest w twoim kolorze możesz zabrać z powrotem do bazy jedną lub dwie kule),
- przenieś kulę z makiety w inne miejsce na kwadrat z czterech kul (jeśli nie podtrzymuje innych kul) (liczba kul w bazie nie zmniejsza się i oto chodzi),
- możesz odzyskać z makiety do bazy prawie wszystkie kule (oprócz tych, które podtrzymują inne),
- możesz zabrać do bazy jedną lub dwie kule, jeśli udało ci się ułożyć kwadrat albo rząd 4 (ułożnych na pierwszym poziomie piramidy), 3 kul (ułożonych na drugim poziomie piramidy) w tym samym kolorze. Rząd nie może leżeć po przekątnej.
Szybkie w opanowaniu zasady i możliwość ich modyfikacji umożliwiają grę i małemu i dorosłemu graczowi. Liczy się planowanie i wykrywanie błędów przeciwnika. Bardzo przyjemna zabawa nie tylko według reguł (zabawa drewnianymi kulkami jest bardzo miła). Estetyczna przyjemność korzystania z najwyższej jakości wykonania. Podoba nam się ta gra! Pomysł i wykonanie- rewelacja.
Nagrody: Mensa Select 1994, Games Magazine Top 100 Games USA, Parent's Choice Award USA, gra roku we Włoszech i USA.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz