21.06.2025

MOW

Mow kojarzy nam się z byczkami, przy których spędzamy czas w rodzinnym domu. Tu też jest zarządzanie kartami, układanie stad i planowanie, by uniknąć jak największej liczby punktów (much w stadzie). Zwycięża ten, kto ma najmniej owadów na koniec gry. 

Rozdajemy graczom po 5 kart (48 zwierząt z numerami 0-16, na niektórych są muchy 1-3). W swojej turze wykładamy kartę do stada i dobieramy ze stosu do ręki. Jeśli nie mamy odpowiedniej karty (mniejszej lub większej w ciągu numeracji) lub nie chcemy jej dołożyć, zabieramy wszystkie karty do swojej obory:) i wykładamy jedną tworząc początek kolejnego stada. 

Oprócz zwykłych kart z muszkami, są karty specjalne z krowami, które są bardzo lubiane przez muchy: 

- krowy akrobatki (numery 7 i 9) można zagrywać na karty o tych samych numerach,

- blokerki (0 i 16) blokują końce stada,

- niemrawki mogą wcisnąć się między nienastępujące po sobie numery. 

Kiedy kończą się karty nieodkryte na stosie, i zabrane jest ostatnie stado, podliczamy muchy na zebranych kartach. Kto ma ich najwięcej, losuje kartę rolnika (z jakąś funkcją do wykorzystania w dowolnym momencie kolejnej rundy). Kiedy po kilku rundach ktoś zgromadzi 100 much w swojej oborze, kończymy grę, a zwycięzcą zostaje gracz z najmniejszą liczbą much.

Super sprawdza się wersja na dwie osoby, z tą różnicą, że dokładamy kolejno kartę do jednego z trzech tworzonych stad.

Szybka, prosta, ciekawa gra. Przyjemność rozgrywek jest duża, bez większego wysiłku można wytłumaczyć jej zasady i rozpoczynać kolejne rozgrywki z nowymi graczami dobrze się bawiąc.

MOW

Bruno Cathala, il. David Boniffacy, Cyril Bouquet, Sandra Taglianue 

wydawnictwo Rebel, 2023

dla 2-10 graczy, wiek 7+, czas rozgrywki 15 minut 

zawartość opakowania: 107 kart, ołówek, notes, instrukcja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...