27.11.2024

Chemicy magicy

Dobieraj składniki, komponuj mikstury, bądź czujny, korzystaj z pomocy kart. Wystarczy chwila nieuwagi, pecha, i eksperyment wybucha, a ty zostajesz bez punktów.

Gra jest losowa, strategii w niej niewiele, uczy ostrożności przy prowadzeniu eksperymentów, jest przy niej sporo śmiechu, kiedy inni wybuchają (czyli tracą możliwość dalszej gry w rundzie), ale zaczyna szybko frustrować, kiedy nie idzie nam pomyślnie losowanie kafelków. Prosta w zamyśle, polega na dobieraniu kafelków i operowania kartami. Dreszczyk emocji jest duży, bo wybuchy zdarzają się często (wystarczy że powtórzy się ten sam kafelek z naczyniem fiolki czy kafelek zasilania) podczas realizowania zadania układania sekwencji 3 różnych składników lub 5 różnych fiolek. Wtedy z pomocą przychodzą karty, które na chwilę pozwalają przedłużyć udział w grze (można ich użyć tylko raz, chyba że zbierzemy zestaw 4 kocich asystentów, którzy pozwalają na przywrócenie jednej karty do gry).

Każdy gracz na początek dostaje planszę eksperymentu i komplet 7 kart awaryjnych. Jedna gra trwa pięć rund. Każda runda to jeden eksperyment.

Gracze kolejno dobierają kafelki ze środka stołu. Dążą do tego, by zbierać komplet 5 różnych fiolek (co daje 3 punkty) lub trzech różnych kafelków zasilania (każdy komplet kafelków: elektryczność, temperatura i ciśnienie daje 3 punkty). Operują dowolnymi kartami, zagrywanymi przed (np. odkryj 3 kafelki przed losowaniem, wyczyść kafelki zasilania, odrzuć wszystkie kafelki z fiolkami, przejmij dowolny kafelek od innego gracza) lub po wylosowaniu kafelka (np. cofnij losowanie kafelka). Decydują czy ryzykować i grać dalej czy kończyć rundę. Ciekawy jest sposób punktacji do danej rundy: duży żeton (w każdej kolejnej rundzie ma więcej punktów) przeznaczony jest dla najlepszego gracza, a mniejsze są losowane i przeznaczone dla tych, którzy odpadają kolejno - najmniejsza liczba punktów dla pierwszej osoby, która wybucha, itd.

Wygrywa gracz z największą liczbą punktów.  
 

Chemicy magicy. Nie wybuchnij!

Reiner Knizia, il. Piotr Sokołowski

wydawnictwo Egmont, Warszawa 2024

dla 3-5 osób, wiek 7+, czas rozgr. 40 minut

zawartość opak.: 5 plansz eksperymentów, 80 kafelków (eliksirów, zasilania i z kocim asystentem), 35 kart awaryjnych, 5 dużych i 30 małych żetonów mocy, 30 żetonów złota, 10 extra kart awaryjnych „Cofnij”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...