Trochę to nieładne, ale kto pierwszy i odważniejszy ten lepszy, temu wystarczy wody przy wodopoju. W upale, na sawannie, nad dużym jeziorem nie dla każdego jest miejsce.
Zabawa polega na tym, że nie wszystkie zwierzęta mogą przebywać u wodopoju jednocześnie. Gra rządzi się swoimi zasadami, nosorożec przepędza mysz, słoń jest silniejszy i przepędza nosorożca, ale ucieka przed małą zwinną myszą. Gra zapakowana jest w maleńkie pudełko, karty są ładnie zilustrowane, mają odpowiednie numery i przedstawiają zwierzęta, wodopój jest pomysłowo rozkładany do rozgrywki. Każdy z graczy dostaje po 5 kart. Potem kolejno wykładają jedną lub kilka z tym samym zwierzakiem przy wodopoju pod odpowiadającym im numerem. Jeśli przy wodopoju znajdują się karty z niższym numerem, po dołożeniu trzeciej lub kolejnej karty zwierzęcia danego gatunku, gracz przepędza najbliżej stojące słabsze zwierzę o niższym numerze (nie musi to być sąsiad), zabiera karty i kładzie je przed sobą obrazkiem do dołu. Gdy karty ze stosu się skończą, zliczamy zdobyte karty i ten, kto ma ich najwięcej wygrywa. Prawda że proste?:)
Kariba, Reiner Knizia, il. Felix Kindelan
wydawnictwo Helvetiq, 2018
wiek 6+, dla 2-4 graczy, czas rozgrywki około 15 minut
zawartość opakowania: 64 karty, 1 wodopój, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz