16.10.2023

Cześć i czołem - sztuka witania i pomagania

"Cześć i czołem! Zajmij się naszym zwierzęcym zespołem". Te książki dla najmłodszych są tak pomyślane, że angażują rączki, wrażliwość na potrzebujących pomocy i sprawdzają rozumienie czytanego tekstu.

Każda rozkładówka przedstawia inne zwierzę. W pierwszej i drugiej pozycji powtarzają się one, ale mają inne zadania kierowane do dziecka i opowiadają o innych przygodach bohaterów. Tak więc, dziecko, które zna już niektóre zwierzaki, będzie zaskoczone, że w kolejnym wydaniu będą czekały na nie inne zadania. A co autorka przygotowała dla milusińskich? Sztukę robienia żółwika z żółwiem, głaskanie królika, naklejanie plastra na ranę, skakanie z małpką. Wskazywanie drzewa dla małpki, która straciła swój dom, mycie zębów lwa, któremu złamała się szczoteczka, mycie rąk niedźwiedziowi od klejącego się miodu.

Książeczki kierowane są do dzieci w wieku 2-4 lata, rymowane, kolorowe, przejrzyste. Zapraszają do wspólnej zabawy podczas czytania i angażują w różne sposoby witania się i niesienie pomocy małym bohaterom.



Cześć i czołem

Agnieszka Elbanowska, il. Agata Dudek

wydawnictwo Mamania, Warszawa 2021

liczba stron: 26

Cześć i czołem. Góra dołem!

Agnieszka Elbanowska, il. Agata Dudek

wydawnictwo Mamania, Warszawa 2022

liczba stron: 26


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...