Deck-building czyli budowanie talii, to ciekawy mechanizm w grach karcianych, który wymaga od gracza tworzenia własnej talii, by osiągać zamierzone efekty. Wyprawa do Eldorado opiera się na zasadach budowania własnej talii kart, by dotrzeć jak najszybciej do wyśnionej krainy.
Zasady są proste, próg wejścia bardzo przyjazny, dzięki czemu gra sprawdza się podczas rodzinnych rozgrywek. Wystarczy rozłożyć plansze, połączyć je blokadami. Rozdać po komplecie kart dla graczy. I już można podejmować pierwsze kroki ku wymianie kart. Tak by była w nich różnorodność, przygotowanie do wejścia na tereny, które są przed nami w perspektywie. A do pokonania jest dżungla, rzeka, osady.
Organizowanie ekspedycji polega na trafnym wybieraniu towarzyszy podróży. Od nich sporo zależy, jak będzie wyglądał wyścig, przygoda po zmieniających się terenach. Trzeba więc skutecznie wymieniać karty z monetami na doświadczonych przewodników i niezbędny sprzęt (zamieszczonych na rynku), by iść do przodu. Uzupełniać rynek o nowe postaci i sprzęt, kiedy zwolni się miejsce.
Bardzo spodobała nam się ta gra. Wytęskniłam ją mocno. Myślę, że dumnie może zająć miejsce obok Splendoru, Wsiąść do pociągu, Rummikuba, Azula. To
obowiązkowa pozycja do naszego rodzinnego grania. Jest przyjemna, wymaga skupienia, szczęścia podczas tasowania swojej talii, wyzwala emocje, bo widać kto wysuwa się na prowadzenie. Przy każdej kolejnej rozgrywce chętniej korzysta się ze swoich ulubionych towarzyszy (tubylca, fotoreporterki) i sprzętu (kompasu, maczety), pokonuje inną trasę (na różnych układach plansz). Ale za każdym razem strategia może być inna, i nie jest tak, że to, co sprawdziło się raz, zapewni zwycięstwo przy następnej rozgrywce. W rozszerzonej wersji można grać z wulkanami, dobierać losowo żetony, ale po kliku rozgrywkach z nimi, mam wrażenie, że nie wpływają znacząco na szybkość przebycia trasy.
Wyprawa do El Dorado, Reiner Knizia, il. Franz Vohwinkel
wydawnictwo Nasza Księgarnia, W-wa 2019
dla 2-4 graczy, wiek 10+, czas rozgrywki 30-60 minut
zawartość opakowania: 7 płytek terenu, 2 paski terenu, 1 płytka kończąca, 6 blokad, 8 pionków, 4 plansze ekspedycji, 1 znacznik pierwszego gracz, 1 plansza marketu, 86 kart ekspedycji, 36 żetonów jaskini, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz