Oto abstrakcyjna logiczna gra w budowanie rafy koralowej. Elementy są wykonane bardzo ładnie, a rozgrywki wymagają nieustannego intensywnego planowania i budowania w głowie i na planszy kolejnych układów klocków. Angażują niezależnie od wieku. Dobrze radzą sobie w nią dzieciaki w wieku od 8 lat, i mają wyrównane szanse z dorosłymi:)
Zasady są jasne, nas nauczył ich 9-latek. Dziękuję J.:) Każdy na własnej planszy buduje rafę koralową, tzn. dobiera kartę albo ją realizuje (i za to pozyskuje punkty zwycięstwa oraz kolejne elementy rafy do budowy, które od razu planuje jak wyłożyć, by potem zrealizować kolejne zadania). Każdy rozwiązuje własną łamigłówkę, dobierając karty ze wspólnej puli (im więcej graczy, tym karty szybciej znikają, trudniej sobie coś zaplanować, dlatego we dwójkę gra się idealnie nieustannie tworząc, a w czwórkę jest bardziej emocjonująco i losowo).
Gra rozpoczyna się kiedy każdy z graczy ma własną planszę, dwie karty, 3
punkty, 4 klocki każdy w innym kolorze ułożone na środkowym kwadracie
planszy.
Gracz może mieć w ręku maksymalnie 4 karty. Kiedy zagrywa kartę, realizuje układ pokazany na ciemniejszym tle karty, zdobywa punkty (widoczne w prawym dolnym rogu karty) i dobiera elementy widoczne na jasnej części karty. Kładzie je na swojej planszy w dowolnym miejscu, budując rafy wysokości do 4 klocków. Kiedy w puli skończy się pierwszy kolor klocków, następuje koniec gry po aktualnej rundzie.
Przy budowaniu wszystkich układów (niezależnie od zadań na skos, w poziomie czy w pionie) zawsze liczy się układ widziany z góry. Kiedy na planszy jest więcej niż jeden układ realizowany z danej karty, pomnaża się punkty zwycięstwa widoczne na prawym dolnym rogu karty. Kiedy trudno zbudować coś na planszy, warto po prostu dobrać kolejną kartę (zawsze widać, co na niej jest). Początki rozgrywek bywają trudne w budowaniu, potem coraz prężniej dobiera się klocki i z satysfakcją realizuje kolejne zadania. Dzieciaki fajnie liczą sobie żetony, pomnażają punkty, planują budowanie układów klocków w przestrzeni.
Reef
Emerson Matsuuchi, il.: Chris Quilliams
wydawnictwo Foxgames, Warszawa 2019
wiek 8+, czas rozgrywki 30-50 minut
zawartość opakowania: 112 fragmentów rafy (w 4 kolorach), 88 żetonów punktów, 60 kart z zadaniami, 4 plansze do budowania raf
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz