5.04.2019

Moje pierwsze gry: Mama i ja, Mało i dużo, Samochody


"Moje pierwsze gry" to seria gier dla najmłodszych wydawnictwa Granna. Małe zgrabne pudełka zawierają  puzzle różnego typu, które służą do dobierania, układania, szukania par, zapamiętywania prostych układów. Delikatne gry, które ćwiczą postrzeganie, koordynację ręka-oko, poszerzają słownictwo, uczą myślenia.

Pierwsze pudełko to "Mama i ja", czyli pary puzzli ze zwierzakami. Zadaniem dziecka jest szukanie par małe zwierzątko- jego mama. Wszystkie elementy rozkładamy na stół, by były widoczne dla dziecka. Ze starszym dzieckiem można pobawić się w odkrywanie par na zasadzie memo, czyli z zakrytymi elementami. Dziecko rozwija słownictwo, ćwiczy rączkę, pamięć, uczy się dobierania właściwych par zwierząt.




Moje pierwsze gry: Mama i ja
ilustracje: Agnieszka Kowalska
wydawnictwo Granna, Warszawa 2019
wiek 2-4 lat, liczba graczy 1-4
zawartość opakowania: 12 dwuelementowych puzzli


Drugie pudełko "Mało i dużo" zawiera kartoniki podzielone na dwie części (jedne są od spodu jasnoniebieskie, drugie ciemnoniebieskie). W zamyśle mają ćwiczyć przeciwieństwa, szukanie tego, co różne od siebie (małe-duże, ciepło-zimno, pusto-pełno). To trudniejsze niż szukanie par zwierząt. Jasnoniebieskie kartoniki odkrywamy, ciemnoniebieskie zakrywamy. Gdy pierwszy gracza odkryje jeden obrazek, wszyscy szukają do niego pary. Komu uda się odnaleźć właściwa parę, zakrywa kartonik dłonią, bierze parę do siebie. Kto nazbiera najwięcej par, wygrywa. To gra, w której występuje rywalizacja, nie każde maleństwo lubi takie wyzwania. Gra ćwiczy refleks, spostrzeganie, szybkość myślenia.




Moje pierwsze gry: Mało i dużo
ilustracje: Agnieszka Kowalska
wydawnictwo Granna, Warszawa 2019
zawartość opakowania: 24 kolorowe kartoniki
wiek 2-4, dla 1-4 graczy,


Trzecie pudełko "Samochody" to wyzwanie dla najmłodszych fanów motoryzacji. Sześć dużych zestawów puzzli, zawiera różne pojazdy i związanie z nimi postaci i ich zawody oraz niezbędne przedmioty. Na hasło, np. pożar, śmieci, budowa trzeba spośród wszystkich rozsypanych elementów wybrać duży pojazd i trzy potrzebne do niego elementy. Na początek (w zależności od wieku i możliwości dziecka) można to robić z trzech zestawów, żeby nie było zbyt wielkiego chaosu. Kiedy już dziecko utrwali przynależność, utworzy zbiory, wtedy można grać ze wszystkimi elementami.  




Moje pierwsze gry: Samochody
ilustracje: Beata Batorska 
wydawnictwo Granna, Warszawa 2019
zawartość opakowania: 6 czteroelementowych puzzli
dla  1-4 graczy, wiek 2-4,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...