Genialna w swej prostocie gra, która przyciąga uwagę dużą figurką smoka, pięknym zamkiem z księżniczką i zmierzającymi do niej rycerzami. Niebezpieczna i emocjonująca jest ucieczka przed smokiem, ale z godnością, nie jak tchórz, księżniczka z okna zamku wszystko widzi:)
Pomysł gry na wyścig znany (Pędzące żółwie, Ślimaki to mięczaki), wzbogacony o moc emocji związanych z ucieczką przed podążającym za rycerzami smokiem. Rycerze startują w grupie, chcą dotrzeć do zamku. Poruszamy ich przy pomocy wyrzucanych kości. Kto pierwszy dotrze na zamek, nie wygrywa!, księżniczka nie lubi tchórzów. Kto drugi, trzeci albo czwarty, a dodatkowo po drodze uratuje białego puszystego króliczka, ten zaszczytnie stanie u boku księżniczki. Kto zostaje sam na polu, a nadchodzący smok staje na jego polu, toczy z nim walkę i rycerz ginie. Kto jest w grupie innych rycerzy, ma moc pokonać smoka, zostać ocalonymi nie odpaść z gry.
Kolory na wylosowanej tarczy wskazują, którymi rycerzami poruszać się do celu. Wyrzucaj kości, decyduj, który rycerz w twojej rundzie ruszy do przodu albo do tyłu. Gdy zostaje jedna kość, pozwól przejść odcinek drogi smokowi.
Pełna emocji gra na sprytne obmyślanie swoich ruchów, na wyczucie kiedy i dokąd iść, jak najszybciej schwytać króliczka (za który otrzymuje się punkt/y). Pomysłowe wykonanie i mechanika grania. Super gra zachwyci chłopca i dziewczynkę w wielu szkolnym.
Nogi za pas!
Reiner Knizia
grafika: Tomek Larek, Grzegorz Molas
wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2018
wiek 7+, dla 2-7 osób, czas rozgrywki ok. 30 minut
zawartość opakowania: 7 pionków rycerzy, pionek smoka, 8 kostek, 7 żetonów tarczy, 5 żetonów królików, 8 żetonów smoka, zamek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz