Aj, koszmarne są te nocne widziadła, niezbadana jest kraina snów, a powstające twory niewyobrażalne. Badanie koszmarów sennych i kontrola nad potworami to zadanie dla naukowców. W tej grze wcielamy się w badaczy pracujących w Instytucie Badań Nad Snami. Spośród 108 kafli z elementami nocnych widziadeł dobieramy nogi, tors lub głowę, próbujemy budować z nich potwory i odsyłać je.
Jak przygotować grę?
Uformuj zakryte stosy kafli do wspólnego dobierania. Każdy z graczy na początek otrzymuje po 5 kafli, trzyma je zakryte, niewidoczne dla innych graczy. Kto ostatnio miał koszmarny sen, rozpoczyna grę.
Jak grać?
W swojej turze wykonujesz dwie z następujących akcji (takie same lub różne):
- dobierz 1 kafel do ręki (nie ma limitu posiadanych kafli),
- odrzuć kafle z ręki na stos kart odrzuconych widocznych dla inych graczy i dobierz nowe (za 2 odrzucone można wziąć 1, za 4 można wziąć 2, za 5 - 3),
- zagraj 1 kafel z ręki (zaczynaj budowanie postaci od nóg, kolejno przez tors i głowę; możesz zacząć tyle potworów, ile jest potrzebnych do wygrania, nawet jeśli innych nie dokończyłeś; jeśli akcję zagrania chcesz wykonać podwójnie, drugi dokładany kafel musi być w tym samym kolorze/z tej samej rodziny Nekronautów, Insektoidów, Homunkulusów, Chimer; jeśli pierwszym kaflem aktywowałeś potwora, drugi dokładany kafel może mieć inny kolor).
Uwaga, kiedy dołożysz trzeci kafel do potwora- głowę, przyzywasz go z Koszmarium, przejmujesz nad nim kontrolę i aktywujesz jego umiejętności (ikony wyraźnie zaznaczone na kaflach), a to oznacza, że rozpatrujesz jego umiejętności zaczynając od głowy, wykonując czynności Posłańca, Błazna i in. oddziałując na innych, wzmacniając siebie, (te czynności czynią grę interakcyjną). Dodatkowo jeśli ukończyłeś potwora z elementów w jednym kolorze, każdy z graczy musi odłożyć jeden kafel z ręki w z tej samej rodziny, albo dwa dowolne z innej rodziny. Jeśli kończąc potwora, nie możesz użyć jakiejkolwiek jego umiejętności, w całości przestaje on być aktywny.
Kto pierwszy ułoży pięć koszmarnych postaci i stawi im czoło, wygrywa.
Kto pierwszy ułoży pięć koszmarnych postaci i stawi im czoło, wygrywa.
Bardzo spodobał się nam ten typ kafelkowej, trochę puzzlowej gry. Instrukcja jest super przyjrzysta i zrozumiała. Ikony na dodatkowych kaflach pomocy przydają się podczas pierwszych rozgrywek. Rozgrywanie i odsyłanie nocnych widziadeł odbywa się płynnie, z przyjemną lub bolesną w skutkach nutką interakcji.
Koszmarium
Konstantin Seleznev
grafika: Erbol Bulentaev
wydawca: Foxgames, GW Foksal, Warszawa 2017
zawartość opakowania: 108 kafli nocnych widziadeł, 5 kart pomocy, instrukcja
dla 2-5 graczy, wiek 10+
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz