Azul to pierwsza nasza gra w budowanie wzorów według ściśle określonych zasad. Do Sagrady było już łatwiej podejść i przyswoić zasady, choć przy Azul Sagrada teraz wydaje się petardą, mechanika jest oczywiście inna, narzędzia do wykorzystania urozmaicone. A że sam motyw równie cudny jak portugalskie azulejos, więc gramy, uwielbiamy, zachwycamy się i turlamy kostki z kim się da:)
Sagrada polega na dobraniu celu indywidualnego i celów wspólnych, wyrzucaniu kostek i dobieraniu ich do swojego wzoru, realizowaniu celów, które zapewniają zdobywanie punktów. Witraże słynnej Sagrady Familii - od lat niedokończonego dzieła Gaudiego układamy z kolorowych małych kostek. Stajemy do konkursu na projekt wyjątkowego okna, według ściśle określonych zasad:) Trzeba przyznać, że wielu, i czasem trudno jest pamiętać o wszystkich, by realizować cele. Ale z każdą kolejną rozgrywką, jest to bardziej naturalne, co nie znaczy, że łatwo uzyskać więcej punktów, niż mają inni. Gra jest innowacyjna, na losowość z czasem udaje się wpłynąć, i tak dobierać kostki, by zdobywać coraz więcej punktów za układane witraże. Wspomagać się narzędziami wspólnymi dla wszystkich. Kombinować, główkować i uczyć się sprytnego myślenia. Oczywiście błędy się zdarzają niemal każdemu nawet kiedy zasady ma się w paluszku.
Plansze są ekstra wykonane, sprytnie wsuwa się w nie wzory witraży do układania, worek na kostki solidny, kostek dużo (90), jest czym poturlać i pobudować konstrukcje niezwiązane z grą:). Propozycji witrażów jest sporo, naprawdę można poczuć się jak artysta. Jest co robić. A co najważniejsze, nie ma negatywnej interakcji, dzięki czemu artyści tworzą w miarę dużym spokoju, nie utrudniając sobie gry. Od czasu do czasu może pojawić się zniechęcenie, kiedy wzór trudniejszy, a szczęścia w doborze kostek brak. Z drugiej strony gra jest emocjonująca, bo wystarczy jeden błąd czy chwila nieuwagi i dołożenie kostki nie tam, gdzie trzeba, by zburzyć sobie część układu i spowodować brak osiągnięcia jakiegoś celu.
Adrian Adamescu, Daryl Andrews, il. Daryl Andrews, Peter Wocken
Foxgames, Warszawa 2018, dla 1-4 osób, wiek 13+, czas rozgr. 30-45 minut
zawartość opak.: 12 dwustronnych kart wzorów witraży, 4 ramki witraży, 90 kostek, 10 kart celów grupowych + 5 indywidualnych, 4 znaczniki punktów gracza, tor rundy i punktacji, worek na kostki, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz