Rozbrykane słodkie kociaki Skierka, Chochlik, Jacuś i Pusia przyglądają się jak pani Lukrecja zamienia kłębuszki w miękkie czapki, szale i sweterki. Niestety Gburek wywrócił koszyk z kłębkami. Koty ruszają na ratunek, bo ich pani ma do zrealizowania sporo zamówień. Każdy z nich chce być dobrym pomocnikiem i przyturlać jak najwięcej kłębków, by powstały ubrania, musi to robić sprytnie i z rozmysłem. A wygra ten, kto przyniesie ich najwięcej!
Zawartość pudełka ze słodkimi kociakami sprawia, że miłośnicy tych zwierząt nie ominą jej obojętnie. Szybko wybiorą swojego kociaka, opanują zasady i z przyjemnością zasiądą do gry.
Dwie zabawki-nakręcane myszy to jakby dżokery, zastępują każdy kolor kłębka, i nie odkładamy ich, jeśli nie uda się wykorzystać na realizację zamówienia, tzn. zostają do następnej rundy.
Gramy 6 rund. Kto zdobędzie najwięcej punktów na kartach zamówień, wygrywa.
Gra jest przyjemna. Uczy wymiany dóbr, tak często wykorzystywanym motywie w grach. Planowania, co warto obstawiać, na co zbierać kłębki. Pozwala grać nieinwazyjnie lub wchodzić sobie w drogę w wersji podstawowej i trochę szkodzić innym.
W rozszerzonej wersji przy pomocy Kocurka Gburka można dodatkowo przeszkadzać kładąc żeton na karcie Łupów (jeszcze nie zajętej łapką, daje -1 punkt). Przy pomocy żetonu Pazura - Kotem Ogrodnika to przeszkadzanie, by nikt nie wziął zajętego łupu z obstawionym kłębuszkiem.
Wybierzcie wersję dla siebie. Nam wersja z najmniejszą negatywną interakcją podoba się najbardziej. Dzieciaki chętnie w nią grają, uczą się dokonywania korzystnych wyborów. Tematyka im sprzyja, zasady przyswoili w mig.
Anna Sobich-Kamińska, ilustr. Justyna Karaszewska
wydawnictwo Zielona Sowa, Warszawa 2020
dla 2-4 graczy, wiek 6+, czas rozgr. 30-50 minut
zawartość opak.: 4 karty kotów, 50 k. łupów, 81 k. zamówień, plansza do licz. punktów, znacznik rundy i gracza, 32 żetony kłębuszków; do rozszerzonej wersji: 12 żetonów Kocurka Gburka i 4 Pazura;
W grę gramy dzięki działającej od lat akcji:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz