Grałam w CV i CVlizacje, przyszedł czas na prostszą i szybszą wersję układania swojego CV, ku zaskoczeniu wcale nie tak podobną do tamtych:). Zapakowaną w małe zgrabne pudełko (a takie lubię najbardziej, bo łatwiej je zabrać ze sobą:).
Zasady gry opierają się na właściwym rozłożeniu kart, dobieraniu ich i poznaniu końcowej punktacji, co warto zbierać, w jakie symbole inwestować. Czytelna instrukcja i doskonała grafika (podobnie jak w poprzednich grach) na kartach gry i kartach podpowiedzi sprawiają, że po drugiej czy trzeciej rozgrywce wszyscy wiedzą jak świadomie dobierać i komponować swój układ kart oraz zliczać punkty.
Jak grać?
Rozkładamy karty w prostokąt 3x5. Pierwszy ruch do układania naszego cv, to karta z dolnego rzędu. Resztę kart kolumny przesuwamy do dołu. Odczytujemy symbolikę z wziętej karty: środek transportu, punkty ruchu, które wskazują wiersz, z jakiego będziemy mogli wziąć następną kartę od dołu kolumny. Gramy do spasowania wszystkich graczy albo do skończenia możliwości wzięcia kolejnej karty (2-3 uzupełniania w zależności od ilości graczy; gdy zostały tylko 4 karty).
Jak grać?
Rozkładamy karty w prostokąt 3x5. Pierwszy ruch do układania naszego cv, to karta z dolnego rzędu. Resztę kart kolumny przesuwamy do dołu. Odczytujemy symbolikę z wziętej karty: środek transportu, punkty ruchu, które wskazują wiersz, z jakiego będziemy mogli wziąć następną kartę od dołu kolumny. Gramy do spasowania wszystkich graczy albo do skończenia możliwości wzięcia kolejnej karty (2-3 uzupełniania w zależności od ilości graczy; gdy zostały tylko 4 karty).
Pobierane karty układamy tak, by każda następna zasłaniała obrazek i punkty ruchu. Warto mieć wielokrotność liczby 3 z zielonych żarówek wiedzy, żeby mieć pary fioletowych relacji, jak
najwięcej pieniędzy, najwięcej spośród graczy niebieskich uśmiechów
szczęścia, jak najmniej krzywych min pecha oraz symbole transportu
dobrane pod daną kartę misji:) Wybrane karty posiadają oznaczenie jokera
zastępujące inne, przez nas wybrane. Wakacje podwajają liczbę
ikon na kolejnej karcie. Wszystko jasne? Mnie trzeba zdecydowanie pilnować w przypadku takich układów:)
Ze względu na ilość ikon, zależności między kartami i
umiejętność planowania graczy jest to gra na wiek 10+. Do grania rodzinnego lub towarzyskiego w 2- 4 osób. Ze wspaniałą zabawną grafiką Piotra Sochy. Bez większej interakcji między graczami. Polecam na rozgrzewkę, przerwę między trudniejszymi tytułami.
CV pocket
Filip Miłuński
grafika: Piotr Socha
wydawca: Granna, Warszawa 2017
zawartość: 55 kart, instrukcja, ołówek, notes,
wiek 10+, dla 2-4 osób
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz