Pino Postino to błyskawiczna gra zarządzania kartami i ukrywania swojej tożsamości (podobnie jak Pędzące żółwie czy Ślimaki to mięczaki), ale wzbogacona o wybór miejsca-terytorium dla danego gatunku zwierzaka.
Gra dedykowana dla 2-4 graczy w wieku od 7 lat. Gracze wcielają się w pomocników królewskiemu sokołowi pocztowemu o imieniu Pino Postino, który złamał skrzydło i podczas kontuzji ktoś musi go zastąpić. A żeby go zastąpić, trzeba wykazać się szybkością, sprytem, tajemniczością, by umieć poprowadzić tajemniczą misję.
Do wyścigu stają wszystkie zwierzęta: Jeleń, Niedźwiedź, Dzik, Królik i Lis. Gracze nie ujawniają swojej tożsamości do końca rozgrywki, jeśli ktoś domyśla się kto ma jakiego zwierzaka, nie zdradza tego, bo na koniec za odpowiednie wytypowanie może zdobyć punkty. I starają się tak manewrować kartami, by jak najszybciej ukończyć wyścig na kafelkach planszy. Posługują się drewnianymi pionkami z wizerunkami zwierząt po sześciokątnych kaflach w każdej rozgrywce układanych inaczej (stałe są tylko start z szarą kopertą i koniec ze złotą koroną).
Na kaflach znajdują się symbole terytoriów (bagno, jezioro, jaskinia, skały i wąwóz), na które można stawiać konkretne pionki zwierząt. Pionkiem-zwierzęciem (nie jednym, a trzema) poruszamy dzięki wyłożonej z ręki karcie do najbliższego terytorium, np. dzik, królik czy jeleń może ruszyć do wąwozu, albo dzik, niedźwiedź i lis do jeziora. Kogo wybrać, jak blefować, kim poruszyć, żeby się nie zdradzić zbyt szybko, a stopniowo podążać w kierunku wygranej? To nie takie proste jak wspomniane Żółwie czy Ślimaki:) Nie ma możliwości cofania, jest opcja chodzenia w bok. Wyścig jest krótki, a rozgrywka naprawdę szybka. Trzeba uważnie zaplanować ruchy na podstawie tego, co mamy w kartach i jak układają się kafle na planszy.
Liczy się spryt, umiejętne blefowanie, manewrowanie i dobry plan.
Z młodszymi dziećmi można grać z ujawnionymi postaciami.
Pino Postino. Szalony wyścig przez knieje!
Florian Raky, il. Marek Blaha
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2025
zawartość opakowania: 12 sześciokątnych kafelków miejsc, 3 puzzle brzegowe z torem punktacji, 5 drewnianych pionków zwierząt, 65 kart, instrukcja
dla 2-4 graczy, wiek 7+, czas rozgrywki 15 minut
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz