20.09.2024

Sowy

Snu nie przebije chyba żadna z kolejnych gier w tej serii, ale próbować warto, choćby ze względu na baśniowe tajemnicze ilustracje:)

 

Wygrywa ten, kto ma największą liczbę kart z sowami. Zadaniem graczy jest jak najdłuższa wędrówka po świecie snów. W każdej kolejnej krainie musi być tyle samo lub więcej sów, co w poprzedniej. Gracz w swojej turze ma do wyboru 1 z 3 opcji: 

- dobranie karty (jeśli na ręku ma mniej niż 3);

- zagranie karty (jeżeli na ręku ma 3; kartę krainy zagrywa się przed sobą do swojego snu, kładąc na uprzednio zagranej krainie; każda kolejna musi mieć wartość wyższą od poprzedniej. Zagrane karty specjalne pozwalają wykonać jakieś działanie. Kruk, w momencie dobrania, usuwa jedną kartę z ręki; królik (wygląda trochę jak zając) zabiera górną kartę krainy, a kot zamienia całe stosy krain dwóch graczy);

- zaryzykowanie (polega na odkryciu karty ze stosu na środku stołu i natychmiastowe zagranie jej). Jeśli ma ona wartość wyższą niż ostatnio położona kraina, gra toczy się dalej. Jeśli niższą, runda się kończy, a punkty zdobywa drugi gracz - tyle, ile sów znajduje się w jego ostatnio odwiedzonej krainie.

W kolejnych rundach gracze zbierają karty, wymieniają je, spotykają na inne zwierzęta (koty, króliki i kruki, które mogą im zarówno dopomóc, jak i przeszkodzić w zbieraniu sów). Jeżeli któryś z graczy nie może dobrać ani zagrać karty i w wyniku akcji ryzykowania nie otrzyma karty, którą mógłby zagrać, runda się kończy. Wszyscy gracze, z pominięciem tego, będącego przyczyną końca rundy, odkładają wierzchnie karty krain na bok. Po zakończeniu ostatniej rundy gracze zliczają sowy z kart, a zwycięzcą zostaje ten, kto ma ich najwięcej. Ilość sów na karcie oznacza ilość punktów. 

 

Losowość miesza się tu z odrobiną strategii, nie da się przewidzieć, kto wygra rundę. Jedna rozgrywka przynosi odpowiednie karty i szybką grę, inna słabsze. Karty są cudnie ilustrowane przez Marcina Minora, a pomysł na wymianę kart zaprojektowała Sophia Wagner. Brakuje negatywnej interakcji, możliwości budowania strategii czy kombinacji.

Gra jest przeznaczona dla 2-5 graczy w wieku powyżej 6 lat. Czas rozgrywki wynosi około 20 minut. Oparta o mechanikę push your luck i hand management (nie igraj z losem, zarządzaj kartami które masz w ręku). Ładnie wykonana, prosta, szybka, dynamiczna i dobrze działa przy większej ilości graczy, a jednak nieidealna.

Sowy

Sophia Wagner, il. Marcin Minor

wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2023

dla 2-5 graczy, wiek 6+, czas rozgrywki 20 minut, zawartość opakowania: 70 kart (60 kart krain snów, 10 kart specjalnych), instrukcja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...