25.09.2024

Dla mnie

 
Ciepła, pięknie zilustrowana przez włoskiego projektanta i ilustratora opowieść o radości bycia tatą. Dla każdego rodzica, do częstego czytania i doceniania daru rodzicielstwa, cichego zachwytu nad ulotnymi chwilami, niemierzalnego, czasem niedostrzeganego szczęścia. 
 

Niby zwyczajne sytuacje, które dzieją się kiedy masz na pokładzie dziecko, ale ile w każdym zdaniu zachwytu, radości, szczęścia. To wielka sztuka łapać takie pojedyncze chwile i umieć je doceniać. 

"Bo nowe dostałem od życia zadanie. To ty jesteś skarbem największym kochanie"

Książka tego uczy, bo łatwo przeoczyć, zapomnieć się w codzienności. Każdy mężczyzna może być takim tatą, jak ten wzorcowy przedstawiony przez autora.

"Choć dzieci przeróżnych jest mnóstwo na świecie, mam to, które dla mnie jedyne jest przecież".

Od chwili narodzin dziecka ("Spojrzałem na ciebie, szepnąłem: Cześć, kotku... i coś we mnie całkiem zmieniło się w środku"), pierwsze kroki, słowa, buziaki, wspólne zabawy. Zachwyt słodkością pięt, paluszków, bródki, naturalne potknięcia i upadki, spacery, "lub chmurek liczenie i w trawie turlanie... Bądź sobą, bo kocham cię bardzo kochanie". Chęć towarzyszenia "w radości czy w smutku, na zawsze tuż obok". Możliwość towarzyszenia przez życie staje się niezwykłym zadaniem, misją, "ta miłość wciąż rośnie i przestać nie może". 

Ogromna moc ojcowskiej miłości. Cudowna lektura do codziennego zachwytu!

Dla mnie

Zack Bush, il. Georgir DE Laurentis, tł. Huzar-Czub Katarzyna

wydawnictwo Dwukropek, Kielce 2022

liczba stron: 32

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...