Czwarta część przygód Wisienki - 12-letniej bohaterki prowadzi nas do tajemniczego dworku. A to dlatego, że Wisienka otrzymuje "niewiarygodny prezent urodzinowy". Album pełen postaci literackich i jej dawnych rysunków, dzień z przyjaciółkami oraz wyjazd na tydzień wakacji z mamą do Dworu Stu Tajemnic, żeby razem spędzić czas, i przy okazji rozwiązywać zagadki.
Każdy gość dostaje zagadkę-zadanie do rozwiązania. Goście mogą zaglądać do wszystkich pomieszczeń, rozmawiać z innymi, słuchać wskazówek obsługi, ale nie mogą wymieniać się zagadkami ani ich zdradzać. Wisienka z mamą odnajdują portret pewnej bogini bez twarzy, która potem okaże się mieć coś wspólnego z otrzymanym przez Wisienkę albumem, ale też jej relacjami i tajemniczą sprawą sprzed lat. Bohaterki poznają młodego chłopca o imieniu Marvin, syna właścicielki dworu, który odkrywa przed nimi ciekawe miejsca na wyspie i opowiada o swojej rodzinie. Szukając rozwiązań dziewczęta próbują przedrzeć się przez niemiłe usposobienie sprzedawcy w miasteczku, zwiedzają wnętrza dworu. Wpadają na trop Wenus bez głowy, zdobywają brakujący fragment "najpiękniejszej kobiety", ale nie łatwo im rozwiązać zagadkę. W dodatku okazuje się, że nie jest to zadanie przygotowane przez gospodarzy tego domu. Sprawa komplikuje się bardziej, kiedy Wisienka odkrywa prawdę. Może to dobry czas na to, by porozmawiać szczerze/napisać w pamiętniku o tym, co boli ją i jej mamę, na czym im zależy, dlaczego wybrano dla nich akurat to miejsce, dlaczego jest rozdarta między troską mamy a przyjaźnią Annabelle?
Komiks jest pięknie
zilustrowany przez Aurélie Neyret. Historia trzyma w napięciu. Młoda detektywka szlifuje swój
zmysł obserwowania ludzi, sprawiania im frajdy z życia i rozwiązywania
coraz trudniejszych zadań. We Francji komiks odniósł wielki sukces
i zdobył Nagrodę Młodzieży na Międzynarodowym Festiwalu
Komiksów w Angoulême w 2014. Co na to polscy czytelnicy?
Pamiętniki Wisienki 4. Bogini bez oblicza (fr. Les Carnets de Cerise)
scen. Joris Chamblain, il. Aurelie Neyret, tł. Marek Puszczewicz
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2021
liczba stron: 80
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz