25.04.2019

Od kropki do kodu 1


Kodowanie, czyli wytrwałe śledzenie zasad na podstawie analogii, rozpoznawania i odnajdowania reguł, w tym przypadku bez używania komputera. Wpatrywanie się w układy, szukanie zależności, by dojść do końca zadania i uzyskać efekt. Śledzenie stron kierunku, odnajdowanie danych w układzie współrzędnych. 

Takie zadania są zdecydowanie dla cierpliwych dzieci. Uczą wytrwałego poszukiwania rozwiązań, uważności, logicznego myślenia, szukania wspólnych dróg dla różnych treści, przeliczania, wypatrywania analogicznych układów/sekwencji wzorów. Taki sposób kodowania i utrwalane z nim umiejętności są pomocne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej dziecka. Z jednej strony prostota: strzałki, kolorowe kratki, z drugiej wytężona uwaga, skupienie, spostrzegawczość.  

Zadania z kodowania połączone z systemem pus to ćwiczenia wytrwałej pracy i myślenia. Jeśli jeszcze nie znasz pusów, możesz poczytać o nich tutaj. Lubię zmieniać książki z zadaniami i obserwować jak dzieciaki same je rozwiązują, dążą do ich ukończenia i sprawdzenia, czy kolorowy wzór w zestawie kontrolnym ułożony przez nie, wyszedł taki sam, jak w wykonywanym zadaniu. Kodowanie to przyjemna i wytężona praca także dla dorosłych. Spróbujcie i wy, by zobaczyć ile potrzeba koncentracji do ułożenia 12 kafelków:)






Od kropki do kodu 1. Ćwiczenia wprowadzające do kodowania
Teresa Smoleń
wydawnictwo Epideixis, Kraków 2019
liczba stron: 24

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...