Gra blefu w kosmicznym klimacie. Poruszanie się statkami, ściganie się, by końcowo być na jak najlepszej pozycji na planszy, i dotrzeć do planety.
Jak grać?
Rozdaj po 11 kart akcji w tym samym kolorze, 1 żeton, wylosuj 2 karty misji, by wynająć statki. Zagrywaj karty w taki sposób, by flota twoich statków (niezależnych ras: Terran, Balnearii albo Krystallin, albo tej samej rasy) wyprawić w odległe planety. Mechanika gry nie jest trudna, realizacja planu podboju kosmosu i wygrana tak. Obmyśl, jak kolejno zagrywać karty akcji, które masz w ręku, który/e żeton/y statku przesunąć, by inni nie wyczuli twojego planu i nie przeszkodzili. Oddalaj, przybliżaj, zamieniaj miejscami statki, przeszkadzaj innym korporacjom. Gracze nie znają żetonów innych graczy, każdy gra o swoje i tak zagrywa karty akcji, by nie dać się odkryć innym przemierzając galaktykę.
Gra składa się z dwóch misji. Do drugiej misji należy zamienić planetę na środku planszy (każda z 4 planet ma inne zdolności i różną liczbę punktów do zdobycia! od 0 do 21), rozdać przetasowane na nowo 2 karty misji. Karty akcji na ręce pozostają z poprzedniej rundy. Rozgrywkę zaczyna osoba siedząca na lewo od gracza, który rozpoczynał poprzednią misję.
W zależności od liczby graczy liczba rund jest zmienna: 4 rundy w grze na 4 graczy, 3 rundy na 3 graczy, 4 rundy na 2 graczy.
Kto wygrywa?
Ten, kto ma najwięcej punktów za pokonaną odległość w drodze do środka planszy w ciągu dwóch misji. Misja kończy się, gdy do planety dotrze pierwszy statek, lub wszyscy zagrają swoje karty akcji.
Fabuła gry fajnie oddaje klimat, Stary Świat nie istnieje, ludzkość opuściła układ słoneczny i wyruszyła ku nowym
gwiazdom. Międzyplanetarne korporacje mogą pomóc przetrwać
ziemskiej cywilizacji.
Brak własnej floty statków sprawił jednak, że walka między nimi
rozgorzała na dobre… gwiezdny wyścig właśnie się rozpoczął. Tak
narodziła się nowa era i nowe reguły rządzące w kosmosie.
Rozgrywka jest bardzo przyjemna, przechytrzenie przeciwnika i realizacja podboju swojej floty wymaga planu, dobrego blefu i strategii oraz odrobiny szczęścia. Tematyka i poruszanie się statkami na plus, piękna grafika, udany pomysł na gwiezdny wyścig.
Guillaume Fournier, ilustracje: Tomek Larek
wydawnictwo Foxgames, Warszawa 2018
wiek 8+, dla 2-4 graczy
zawartość opakowania: 44 karty Akcji (po 11 w każdym kolorze), 9 kart Misji, 9 znaczników Statków (po 3 dla każdej rasy), 9 plastikowych podstawek pod znaczniki Statków, 4 dwustronne żetony punktacji (po 1 w każdym kolorze), 1 żeton punktacji „+120”, 1 plansza kosmosu, 4 dwustronne żetony planet, 4 dwustronne żetony Patrolu, 1 instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz