Wydawnictwo Granna po raz czwarty wydało grę w ramach konkursu "Wymyśl grę, zostań autorem Granny". W ubiegłych latach wygrały: Kółka i spółka, Sadzimy las, Szukaj, szukaj, a w tym: Batyskaf. Gra w podwodnej tematyce, graficznie szczegółowo dopracowana, przyciągająca uwagę dzieci, z ekstra elementem rymowanek o podwodnych zwierzętach.
Atrakcyjna i odpowiednio dostosowana do wieku. Chęć grania jest na tyle
duża, że dziecko samo czyta instrukcję i przygotowuje rozgrywkę
rodzicom, którzy w tym czasie spokojnie mogą przygotować obiad (Bubo, doczekałam się tej chwili:) Pamiętam, kiedy mówiłaś, że przyjdzie kiedyś ten czas, jeśli tylko pozwolę).
Tematyka podwodnej przygody w celu napotkania i sfotografowania wspaniałych okazów i zgromadzenia kolekcji zdjęć oraz zdobywania pereł jest trafiona, nietypowa, dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym bardzo przypadła do gustu.
Tematyka podwodnej przygody w celu napotkania i sfotografowania wspaniałych okazów i zgromadzenia kolekcji zdjęć oraz zdobywania pereł jest trafiona, nietypowa, dzieciom w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym bardzo przypadła do gustu.
Jak grać?
Rozłóż
planszę, umieść siedem losowo wybranych zwierząt, rozdaj żetony
pojazdów. Rozpoczynamy grę. Każdy z graczy kolejno dobiera karty z
bębelkami (można ich mieć 1-6). Decyduje czy dobierać kolejną kartę, czy
zakończyć ruch i odpływać batyskafem. Zbieraj karty z bąbelkami, planuj
możliwości, licz, żeby tlenu wystarczyło na drogę i ruch był poprawny,
byś mógł dopłynąć do wybranej ryby i wypłynąć na powierzchnię. Możesz
zarezerować zwierzę, zatrzymując na nim batyskaf, wtedy nikt inny go nie
zabierze!
W następnej turze dobierz
kartę i sprawdź, czy dasz radę wypłynąć na powierzchnię. Udało się,
dołóż sfotografowanego zwierzaka do swojej kolekcji, nie udało się-
tracisz zwierzę, które odpływa na właściwą głębokość, a ty awaryjnie
oddychasz na powierzchni. Jeśli udało ci się wynurzyć na raty z głębokości
200-600 m, dostajesz dwie karty z bąblami gratis.
Już koniec?
Kiedy
karty z talii bąbelków się kończą, czas kończyć swoją podróż w podwodny
świat. Kończymy rozpoczętą turę, liczymy perły zgromadzone na żetonach
ze zwierzakami. Liczba żetonów nie równa się liczbie pereł, dlatego do
końca nie wiadomo, kto wygra, i bardzo dobrze:)
Jest jeszcze wersja dla zaawansowanych, która wymaga większej uwagi i obserwowania współgraczy, a a zdobywa się konkretne zwierzęta, kto ma ich więcej w danej kategorii, dostaje dodatkowe punkty.
Czego uczy Batyskaf?
Szacowania ryzyka, planowania, ujemnych wartości na osi liczbowej, dodawania bąbli, nazewnictwa zwierząt podwodnych, rymowanych opowieści o zwierzakach.
Paweł Nowak-Reitz
ilustracje: iilutype
wydawnictwo Granna, Warszawa 2018
zawartość opakowania: plansza, 30 żetonów zwierząt, 60 kart tlenu, 4 żetony łodzi podwodnych, żeton pierwszego gracza, instrukcja
dla 2-4 osób, wiek 7+
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz