![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgzM8ulzJUU1EQ_PNEooIabbfsBIjanI5t1miLF0e59anKcMVc__U_Lxl9TH0IdVjqPGIKUE9eFA1ZKP1s7893VYHwpmQfmzW-1JRV4xzwvEKc_TfMHv-8DBQTpaD0ylkOEwPfpMUyjUd8/s640/ws1.jpg)
Odkąd zagrałam z dziećmi w pierwszą grę kooperacyjną (więcej o nich tutaj), wiem, że taki układ od czasu do czasu sprawia im dużą frajdę, grają bez spiny, bez tych emocji, które czasem podczas rywalizacji gdzieś w trakcie musiały ujść z impetem. Podczas grania współpracując, jest radość bez rywalizacji, frajda, kiedy komuś coś się udaje, próby ratowania siebie z lasu i trzymanie wspólnego frontu przeciwko smokom.
Po doświadczeniu w innymi grami kooperacyjnymi dla maluchów, miałam nadzieję, że Wyspa smoków będzie czymś, co fajnie umili nam wieczorne granie. I rzeczywiście. Proste zasady do opanowania w mig i przyjemność ścigania się.
Wyrzucone wartości 1-4 na kostce, to ruch swoją drewnianą figurką do przodu. Wyrzucenie smoka, to krok o jedno pole (w kierunku przeciwnym do naszej wędrówki). Wyrzucenie słoneczka to ogólna radość i ratowanie kogoś, kto siedzi w lesie (niemal zawsze ktoś tam jest:) albo przesunięcie się do przodu o 1-5 pól. Do Zaczarowanego Lasu trafia się po spotkaniu na tym samym polu pionka ze smokiem, a wychodzi po wyrzuceniu słońca na kostce (przez dowolną osobę).
Wyrzucone wartości 1-4 na kostce, to ruch swoją drewnianą figurką do przodu. Wyrzucenie smoka, to krok o jedno pole (w kierunku przeciwnym do naszej wędrówki). Wyrzucenie słoneczka to ogólna radość i ratowanie kogoś, kto siedzi w lesie (niemal zawsze ktoś tam jest:) albo przesunięcie się do przodu o 1-5 pól. Do Zaczarowanego Lasu trafia się po spotkaniu na tym samym polu pionka ze smokiem, a wychodzi po wyrzuceniu słońca na kostce (przez dowolną osobę).
Celem gry jest ułożenie zamku (po zatrzymaniu się na polu z puzzlem- elementem zamku, który zabiera się przed siebie, kiedy się na nim zatrzyma i po przejściu dookoła lasu, układa w odpowiednie miejsce), zanim smoki zablokują przejście na Smoczym Urwisku (pięć pomarańczowych pól). Jeśli do tego dojdzie, smoki wygrywają.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEifg9DvexWZZCmz1_q9lD8p1kblnjgnRzsGunWZ3V9WJ6Qv_gEAUeUg1cKfL68hXepn5txN54RFal-cWwGQEkvbieSK0T8tWZQICvgMTZ2MjbGDDxrfrk94GQDJo0aOAZuwFVhsBLdbLI8/s640/ws2.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj79oUz9AsJQMKO0NibR_qxEpdxoTo39bcWq5SFNMZ7vs5F66p_CEES-bi5V20GGvyAmYY2axQwDKjx18b9VZKjEn1Nc3LvSjTsLxkW1SWLRc_dmVL5J-MShuXgL5LDLKDMqvbh8nn4WG0/s640/ws3.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhHnmmAnZ9I3ezd5lunaaRc3sME8sPSMSLYax87ZhqD91YRrO9hFEaUpxWR99jt6fcTHHAfShhTd0lfUAZhiK19Udhz8uZy0gnzLEebXOp51XSoLlNvpqBZyrC57V-gd3vzJ3ttDNfAf-Q/s640/ws4.jpg)
Ilustracje są bajkowe, delikatne, kolorowe, na wiek 5+ idealne. Tematyka, mechanika wspólnego działania jest ok. Bywają trudniejsze i łatwiejsze rundy, wszystko zależy od wyrzuconej kostki i trafności podejmowanych przez graczy decyzji. Drewniane pionki pionki i żetony ze smokami wykonane bez zarzutu.
Do grania rodzinnie dla rodziców z młodszymi dziećmi. Do samodzielnej gry dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (zasady zapamiętają od razu i bez problemu będą się ich trzymać). A że warta jest uwagi, niech świadczy chęć wielokrotnego wracania do niej przez moich synów (tu zadziałała samospełniająca się przepowiednia matki. Bo ja to wiedziałam:). Polecam.
Wyspa smoków
Claude Weber
ilustracje: Gediminas Akelajtis
wydawnictwo Granna, Warszawa 2017
dla 2-4 osób, wiek 5+
zawartość: plansza, 4 drewniane pionki, 5 kafelków smoków, 9 kafelków zamku, drewniana kostka, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz