Odkąd zagrałam z dziećmi w pierwszą grę kooperacyjną (więcej o nich tutaj), wiem, że taki układ od czasu do czasu sprawia im dużą frajdę, grają bez spiny, bez tych emocji, które czasem podczas rywalizacji gdzieś w trakcie musiały ujść z impetem. Podczas grania współpracując, jest radość bez rywalizacji, frajda, kiedy komuś coś się udaje, próby ratowania siebie z lasu i trzymanie wspólnego frontu przeciwko smokom.
Po doświadczeniu w innymi grami kooperacyjnymi dla maluchów, miałam nadzieję, że Wyspa smoków będzie czymś, co fajnie umili nam wieczorne granie. I rzeczywiście. Proste zasady do opanowania w mig i przyjemność ścigania się.
Wyrzucone wartości 1-4 na kostce, to ruch swoją drewnianą figurką do przodu. Wyrzucenie smoka, to krok o jedno pole (w kierunku przeciwnym do naszej wędrówki). Wyrzucenie słoneczka to ogólna radość i ratowanie kogoś, kto siedzi w lesie (niemal zawsze ktoś tam jest:) albo przesunięcie się do przodu o 1-5 pól. Do Zaczarowanego Lasu trafia się po spotkaniu na tym samym polu pionka ze smokiem, a wychodzi po wyrzuceniu słońca na kostce (przez dowolną osobę).
Wyrzucone wartości 1-4 na kostce, to ruch swoją drewnianą figurką do przodu. Wyrzucenie smoka, to krok o jedno pole (w kierunku przeciwnym do naszej wędrówki). Wyrzucenie słoneczka to ogólna radość i ratowanie kogoś, kto siedzi w lesie (niemal zawsze ktoś tam jest:) albo przesunięcie się do przodu o 1-5 pól. Do Zaczarowanego Lasu trafia się po spotkaniu na tym samym polu pionka ze smokiem, a wychodzi po wyrzuceniu słońca na kostce (przez dowolną osobę).
Celem gry jest ułożenie zamku (po zatrzymaniu się na polu z puzzlem- elementem zamku, który zabiera się przed siebie, kiedy się na nim zatrzyma i po przejściu dookoła lasu, układa w odpowiednie miejsce), zanim smoki zablokują przejście na Smoczym Urwisku (pięć pomarańczowych pól). Jeśli do tego dojdzie, smoki wygrywają.
Ilustracje są bajkowe, delikatne, kolorowe, na wiek 5+ idealne. Tematyka, mechanika wspólnego działania jest ok. Bywają trudniejsze i łatwiejsze rundy, wszystko zależy od wyrzuconej kostki i trafności podejmowanych przez graczy decyzji. Drewniane pionki pionki i żetony ze smokami wykonane bez zarzutu.
Do grania rodzinnie dla rodziców z młodszymi dziećmi. Do samodzielnej gry dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (zasady zapamiętają od razu i bez problemu będą się ich trzymać). A że warta jest uwagi, niech świadczy chęć wielokrotnego wracania do niej przez moich synów (tu zadziałała samospełniająca się przepowiednia matki. Bo ja to wiedziałam:). Polecam.
Wyspa smoków
Claude Weber
ilustracje: Gediminas Akelajtis
wydawnictwo Granna, Warszawa 2017
dla 2-4 osób, wiek 5+
zawartość: plansza, 4 drewniane pionki, 5 kafelków smoków, 9 kafelków zamku, drewniana kostka, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz