10.04.2015

Opowiem ci, mamo, co robią auta

Wydawnictwo Nasza Księgarnia wydało kilka tytułów o przewrotnym (w stosunku do dawnej serii) początku tytułu: Opowiem ci mamo. Sformułowanie wzbudziło na mojej twarzy uśmiech i zapytanie, czy dziecko jest w stanie opowiadać nową książkę, której nie zna?
Sięgnęłam po tytuł "Opowiem ci, mamo, co robią auta" i odpowiedź na moje pytanie uzyskałam błyskawicznie. Książka jest zaplanowana tak, że z ilustracji dziecko może wyczytać sporo, a szczegóły sprawiają, że trudno się od niej oderwać. Każda karta to inna historia samochodowa, praca i korki w mieście, pojazdy na wsi, części aut (połączone z wyszukiwaniem różnic dzielących dwie podobne ilustracje), praca aut zimą i latem, wyścigi samochodowe. Pojazdy mają oczy, wąsy, zęby, kokardy, pracują, wypoczywają, ścigają się, pomagają, uśmiechają i smucą.

To dobre ćwiczenie na kształcenie umiejętnego opowiadania na podstawie ilustracji, tworzenia ciągu myślowego, ćwiczenie spostrzegawczości, odpowiadania na rymowane zagadki poprzez szukanie odpowiedzi na ilustracjach, wodzenie paluszkiem po zapętlonej drodze, by odnaleźć tę właściwą, wybieranie modelu kupna auta, itd.
U nas książka sprawdza się doskonale, mam w domu fanów motoryzacji, którzy wsiąkają w klimat książki na wiele cennych dla mnie minut:) Książka jest kartonowa, w dużym formacie, i zawiera sporo kart, jak na książkę obrazkową, jest tu zatem dużo miejsca na rozwijanie twórczości i fascynację spersonifikowaną motoryzacją.
Opowiem ci, mamo, co robią auta - Nowicki Artur, Brykczyński Marcin 
Marcin Brykczyński, Adam Nowicki
Opowiem ci, mamo, co robią auta
wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2014
liczba stron (kartonowych): 28

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...