17.06.2024

Mój sen

To ważna umiejętność umieć się wyciszać i spokojnie zasypiać, bez natłoku myśli, wiercenia się, niepokoju, ze spokojnym oddechem, w poczuciu bezpieczeństwa i błogości. 

 

Ta książka to propozycja czterech ćwiczeń relaksacyjnych słowno-ruchowych, które pomagają przygotować swoje ciało i umysł do wypoczynku i snu. Pomagają poznawać swój organizm, odczytywać sygnały ciała, kiedy jest zmęczone i potrzebuje odpoczynku, wskazują, jak wyregulować i uspokoić oddech, być świadomym swojego ciała, samodzielnie umieć odprężać ciało, rozciągać je, wyginać, delikatnie masować jedną i drugą nóżkę, żeby "nie była zazdrosna". Ćwiczenia uczą też wdzięczności i pomagają być szczęśliwym za to, że ręce czy nogi służyły cały dzień do zabawy, brykania i zdrowego funkcjonowania.

Cztery relaksacje podzielone są na części: część teoretyczna wyjaśnia rodzicowi i opisuje czym jest dana relaksacja, jak przebiega, jakie ruchy dziecko będzie wykonywało, część praktyczna zachęca do działania dziecko, ilustracje pomagają w wykonywaniu kolejnych czynności, ruchów ciała, masażykach, świadomym oddechu. Moje ciało mówi do mnie pomaga w rozwijaniu świadomości swojego ciała i rozpoznawaniu jego potrzeb. Sowa pomaga rozluźnić ramiona i szczękę i zaprzyjaźnić się z nocą. Spacer małych rączek uczy czułości wobec ciała, uspokojenia i uwolnienia napięcia. Moje gniazdo rozwija poczucie bezpieczeństwa w ciemnościach i rozbudza zmysły. Ćwiczenia są proste i przyjemne, łatwe do zapamiętania i stosowania na co dzień.

W serii ukazały się też Mój spokój i Mój sen.




Mój sen (fr. Bonjour, sommeil)

Anne Crahay, tł. Katarzyna Skalska

wydawnictwo Zakamarki, Poznań 2024

liczba stron: 44

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...