21.04.2021

Czy to jest moje? Ja i moja mama: w serii Akademia Mądrego Dziecka. A to ciekawe

Ciepłe rytmiczne wiersze Zbigniewa Dmitroca, polskiego poety i bajkopisarza oraz barwne słodkie ilustracje umilają odbiór lektury dla najmłodszych milusińskich w wieku do 5-6 lat. I te kuszące otwory w każdej karcie, przez które można zaglądać, machać paluszkami, zaspokajać ciekawość. Spotkanie z takimi książeczkami to frajda, zabawa, rozwijanie słownictwa, wychwytywanie rymowanych zdań, poszerzanie wiedzy o sobie i otoczeniu, stopniowe przygotowywanie do nauki czytania i pisania oraz uczenia się matematyki, a także radzenia sobie w przyszłości.

Pierwsza książka pt. "Czy to jest moje? Akademia mądrego dziecka. A to ciekawe” to książeczka,  która opisuje posiadanie rzeczy przez malucha (butelka do mleka, nocnik, szczoteczka do zębów), wykonywanie przez niego i najbliższe otoczenie podstawowych czynności, takich jak jedzenie, ubieranie się, wyjście na spacer, zabawa. Dzięki takiej historii wszystko układa się w głowie, porządkuje dzienny i codzienny rytm, i to, co się dzieje z dzieckiem i, jego rodziną, jak wykorzystuje drobne przedmioty do użytku, zabawki w pokoju. 

Druga książka "Ja i moja mama. Akademia mądrego dziecka. A to ciekawe” to ciepła historia relacji mamy i dziecka od pierwszego bicia serca ("kocham cię nad życie od kiedy poczułam Twego serca bicie"). Poprzez towarzyszenie, pocieszanie w trudnych momentach, codzienne czynności (wspólne zakupy, pieczenie ciastek), docenianie drobnych chwil, składających się na piękny czas dzieciństwa i pełnego troski i mądrości macierzyństwa.





Czy to jest moje? Akademia Mądrego Dziecka. A to ciekawe 

(wł. Questo e mio?)

Zbigniew Dmitroca, il. Laura Rigo

wydawnictwo HarperCollins Polska, Warszawa 2021

liczba stron: 22

  Ja i moja mama. Akademia Mądrego Dziecka. A to ciekawe 

  (wł. Lo e la mia mamma)

  Zbigniew Dmitroca, il. Donata Montanari

  wydawnictwo HarperCollins Polska, Warszawa 2021

  liczba stron: 22

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...