Lubię gry słowne, które sprzyjają ćwiczeniu słownictwa (kilka godnych polecenia, w które graliśmy znajduje się na blogu). Poruszają szare komórki, zmuszają do szukania w głowie słów według kategorii.
Kiedy jest się zaproszonym na herbatkę, wiadomo konwersacja powinna być podtrzymana. A kiedy znajdujemy się w towarzystwie Alicji, Szalonego Kapelusznika czy Królowej Kier, lepiej wywiązać się z zasad dobierania słów jak najlepiej:) W końcu rozgrywki w pałacowych ogrodach nie zdarzają się często. Przynajmniej mi.
Czajnik z herbatką stoi już na stole. Jakże jest uroczy! To on odmierza upływający czas. A Królowa Kier znana jest z tego, że wymyślane przez nią historie/zasady nie należą do popularnych. Jak choćby taka, że w danym słowie z kategorii (warzywa, ptaki, biwak, mecz piłki nożnej) nie można używać wybranych liter alfabetu. Łatwe? Sprawdźcie to sami. Zabawa jest przednia. Słowa się plączą. Im więcej graczy i dłuższe rundy, tym trudniej. Czas wymierzany przez grający imbryczek szybko umyka. Emocje dają o sobie znać. Pomysł na eliminację liter, które widać mąci w umyśle, zwłaszcza kiedy ktoś jest wzrokowcem. Potrzeba skupienia, szybkiej eliminacji i sztuki odnajdowania słów. W przypadku popełnienia błędu, powtórzenia słowa, które już było użyte, podania słowa z zakazaną literą, albo skończenia czasu, gracz kończy picie herbatki i odpada z rundy:(
W instrukcji opisano tryb zaawansowany rozgrywki (z użyciem trzech zakazanych liter, skróconym czasem z 15 sekund na 10, z korzystaniem z postaci i ich umiejętności), wariant dla młodszych graczy (z odpowiednimi dla nich kategoriami, z możliwością naciskania przez nie guzika w imbryku). Gra tak naprawdę jest podobna do innych w podawaniu słów na czas (Łap za słówka, Podaj hasło, Tempo) różni ją oprawa graficzna i imbryczek, który z pewnością spodoba się graczom. Kiedy gramy z dziećmi, które jeszcze nie znają jej przygód, warto powiedzieć o niej kilka słów, by łatwiej było wczuć się w klimat:) Bardzo polecam zabawę w słowa w świecie Alicji! Zwłaszcza do gry z dziećmi, które potrzebują treningu słów. Do grania w parach, w zespołach i pojedynczo.
Alicja w krainie słów
Chris Darsaklis and Spyros Koronis
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2020
dla 3-8 graczy, wiek 10+, czas rozgr. ok. 25 minut
zawartość opakowania: 1 grający imbryk (do odmierzania czasu), 8 kart postaci, 8 karta punktacji, 60 kart tematów, 42 żetony punktów, 3 żetony czasu, 1 żeton Pana Gąsienicy, 25 kart zakazanych liter
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz