Bardzo lubię serię gier Timeline'ów i Cardline, a ponieważ Wtedy kiedy wydało mi się podobną grą, chciałam sprawdzić, jak się w nią gra.
Ogłaszana jako światowy bestseller. Zawiera mnóstwo zdarzeń (ponad 500) z wielu zakresu nauk: historia, kultura, wynalazki techniczne, archeologia, polityka światowa, sport, muzyka, literatura. I tyle dat do uporządkowania chronologicznego.
Zasady są proste: każdy z graczy układa własne linie czasowe, kto pierwszy poprawnie ułoży 10 faktów, wygrywa. Gracze nawzajem czytają sobie wydarzenia z kart. Jedna osoba czyta, gracz po jego lewej stronie odgaduje datę/ typuje chronologicznie właściwe miejsce w szeregu kart. Jeśli wskazuje prawidłowo, kładzie kartę u siebie, jeśli nie kolejny gracz może próbować wskazać miejsce dla karty w swoim szeregu. Próby trwają tak długo, aż ktoś odgadnie albo karta dojdzie do osoby, która czyta, wtedy czytający odkłada kartę na koniec talii.
Wariant z większą dawką emocji, szybszym wykorzystaniem kart, umożliwia odgadywanie na więcej niż jedno pytanie w rundzie, ale i odbieranie kart z danej rundy, kiedy kolejne pytanie zostanie nieodgadnięte.
Fajna sprawa na poznawanie i kojarzenie faktów i ciekawostek w zakresu nowożytnej historii świata. Nie są to najważniejsze wydarzenia, znane z lekcji w szkole, ale takie, które wymagają zabawy w szacowanie, nie raz strzelanie, manewrowanie datami. Pierwszy dodatek „Szalone fakty” jest ciekawym, dość zwariowanym uzupełnieniem ze sporą ilością mniej lub bardziej poważnych i znaczących odkryć.
Karty są wykonane minimalistycznie, bez ilustracji (w Timelinach grafika czasem pomaga w oszacowaniu daty), wszystkie w takim samym stylu: niebieska karta z żółtą czcionką i tłem dla daty. Dla wszystkich miłośników dat, faktów, skojarzeń, jako gra imprezowa (w grupie zdecydowane lepiej się gra) dla uczniów, studentów i dorosłych. Głośne czytanie faktów sprawia, że każdy może próbować sprawdzać siebie i zapamiętywać daty (ponad 500 do wyboru:).
Wtedy kiedy
Jane Ruemmele
grafika: Piotr Kania
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2019
zawartość opakowania: 274 dwustronne karty (548 wydarzeń), 1 karta zakładka, instrukcja,
dla 2-8 osób, wiek 10+
Dodatek: Szalone fakty
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2019
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz