Celem gry jest takie układanie płytek, by idąc podziemnymi korytarzami zbierać jak najwięcej skarbów (1 punkt za jeden skarb), blokując mroczne postaci (minus 2 punkty za jedną postać), i uzyskać jak najwięcej punktów.
Każdy gracz kładzie przed sobą planszę i 20 płytek podziemnych korytarzy w jednym kolorze. Najmłodsza osoba ma zakryte swoje płytki, losuje po jednej i pokazuje innym graczom, którą płytkę wylosowała, gracze biorą taką samą płytkę ze swojego zestawu i układają w dowolnym miejscu na swojej planszy. Kiedy 16 płytek zostanie wyłożonych przez graczy, następuje podliczanie punktów. Startujemy z dołu od wejścia do podziemi, idziemy korytarzami. Za każdy napotkany w korytarzu skarb liczymy punkt i kładziemy żółty żeton, na każdą napotkaną postać kładziemy czerwony żeton i odliczamy dwa punkty. Wygrywa ten, kto zdobył najwięcej punktów.
Każda rozgrywka jest inna, na planszy wykorzystywanych jest 16 z 20 płytek, układane w różnych miejscach. Plansze też się różnią między sobą. Gra na wiek 6+ bez górnych ograniczeń. Podoba się i małym i dużym. Uczy myślenia i planowania w układaniu korytarzy. Niestety zdarza się, że ostatni lub przedostatni wylosowany kafelek może zburzyć niemal cały plan. Małemu graczowi trudno pogodzić się z taką sytuacją. Bardzo się cieszy, kiedy jest na równi z dorosłymi albo lepszy w punktacji, co zdarza się często (to jest właśnie losowość:). Przyjemne i szybkie rozgrywki.
seria: dr Knizia poleca:)
ilustracje: Tomek Larek
wiek 6+, liczba graczy 1-5
wydawnictwo Trefl, Gdynia 2015
zawartość pudełka: 5 plansz graczy, 100 płytek podziemi (po 20 dla każdego), 60 żółtych znaczników punktów+15 czerwonych, instrukcja
Gracie?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz