Starszym przedszkolakom spodoba się gra w szybkie reagowanie i odgadywanie jakie zwierzę spełnia kryterium wyrzucone na kostce, albo będzie próbował swoich zręcznościowych umiejętności z pingwinami na ruchomej krze. Obie gry sprawiają frajdę i radość.
"Jaki to zwierzak" kusi dzwonkiem, w który trzeba uderzać jak najszybciej po odgadnięciu który zwierzak nie ma nóg/albo ma 2 czy 4 nogi, jest aktywny w dzień lub nocy, albo i w dzień i w nocy (tu trzeba się wykazać znajomością zwierząt)! Nie jest to proste.
Karty leżą na 5 stosach wokół dzwonka. Gracz wyrzuca kostkę, kiedy wyrzuci np. zwierzę, które ma 4 nogi, wszyscy przyglądają się kartom i ten kto pierwszy odgadnie uderza w dzwonek i zabiera kartę, jeśli odpowiedział prawidłowo. Jeśli się pomylił, odkłada kartę do pudełka i dodatkowo traci jedną własną kartę wcześniej zdobytą. Potrzeba więc dużego skupienia i trzeźwego myślenia.
Gra kończy się, gdy wyczerpią się zapasy kart na stole. Wygrywa ten, kto zdobył najwięcej kart. Gra uczy szybkiego reagowania, kojarzenia, znajomości zwierząt, myślenia pod presją czasu.
Jaki to zwierzak?
Josep M. Allue, Dani Gomez
ilustracje: Anette Nora Kara
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2015
zawartość gry: dzwonek, kostka, 50 kart zwierząt
wiek 5+
Druga gra to zręcznościowy "Zlot pingwinów". Cel: zdobycie jak najmniejszej liczby kart. A przecież latem na Antarktydzie każdy pingwin chciałby zająć jak najlepsze miejsce do wygrzewania się. Niestety, na ruchomej krze jest bardzo ciasno, mewy i
morsy też lubią wylegiwać się na słońcu. Rozpoczynają się przepychanki
na lodzie. Kto się zmieści, kto odpadnie, kto będzie miał szczęście w losowaniu, komu dobrze obok siebie, a kogo nie można dotykać?
Umieszczanie
według zasad pingwinów małych i dużych, mew i ryb, nie jest łatwe,
dodatkowo mors przychodzi i strąca pingwiny. Lodowaty dreszczyk
towarzyszy tym rozgrywkom.
Gra uczy delikatności w dokładaniu elementów, sprytu i przygotowuje do zajmowania dobrego miejsca na wakacjach:) Uczy grania jedną ręką (młodsi mogą pomagać sobie drugą). Można grać solo lub w grupie. Im więcej kart, ułożonych na lodowcu, tym lepiej.
Gra uczy delikatności w dokładaniu elementów, sprytu i przygotowuje do zajmowania dobrego miejsca na wakacjach:) Uczy grania jedną ręką (młodsi mogą pomagać sobie drugą). Można grać solo lub w grupie. Im więcej kart, ułożonych na lodowcu, tym lepiej.
Zlot pingwinów. Urlop na lodowej górze
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2015
zawartość: lodowiec, 50 kart ze zwierzętami (19 pingwinów dużych i 7 małych, 6 morsów, 6 mew, 6 ryb, 6 chmur), 6 tekturowych mew, 6 ryb do zaczepiania, 1 kra lodowa i ramka na krę, 4 kulki (dla efektu ruchomej kry:)
wiek 5+
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz