Znacie tę baśń? Cztery zwierzaki przestają być użyteczne w gospodarstwie, wyruszają więc do Bremy, by dołączyć do miejskiej orkiestry. Wieczorem na drodze pojawiają się zbóje! Sprytne zwierzęta wymyślają sposób, by zbójników wystraszyć, stają jeden na drugim i ryczą wniebogłosy. Taka konstrukcja i spotęgowane odgłosy jest niezwykle skuteczna:)
W grze jest podobnie, zbieramy swoją gromadkę zwierzaków i próbujemy ułożyć z nich wieżę na tyle wysoką (wyższa od 2 losowo wybranych zbójów), by przerosła i skutecznie przegoniła zbójów, i na tyle niska, by wygrać (by wśród tych wież, które przewyższają złe postacie była tą najniższą).
Gra jest dość wymagająca, choć nietrudna, sprytna na tyle że i przedszkolak i uczeń czy rodzic się nie nudzi grając razem. I o to chodzi. Wymaga szacowania, planowania, które zwierzę przyniesie korzyść, a które może zaszkodzić. Robimy to na oko, tzn. nie możemy podczas gry porównywać zwierzęcych budowli z kaflami zbójów.
W serii Bajki to chyba najbardziej udana gra planszowa. W cudownej szacie graficznej Macieja Szymanowicza.
W Bremie i w Rydze jest taki pomnik Muzykantów. Widzieliście? Zobaczcie:)
A jak grać?
Wybieramy domki (w zależności od stopnia trudności). Losujemy dwóch zbójów i kładziemy na środku stołu w domku, osobno, obok siebie, bez możliwości przesuwania i mierzenia. W zależności od liczby graczy dobieramy odpowiednią liczbę zwierząt i układamy wokół domu ze zbójami.
wydawnictwo Granna, Warszawa 2023
Przemysław Fornal, Michał Gołąb Gołębiowski, il. Maciej Szymanowicz, dla 2-4 osób, wiek 5+, czas rozgrywki 15 minut
zawartość opak.: 34 zwierzaki, 5 zbójów, drogowskaz, dwustronny domek, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz