Akcja dzieje się w Szkocji spowitej mgłą. Naczelnicy klanów spotykają się by prowadzić narady, negocjacje i wybrać najlepszych kandydatów chętnych do dołączenia do klanów. Gra toczy się o honor, wpływy i podtrzymanie szkockiej tradycji.
Gra strategiczna, pełna taktycznych wyzwań, obstawiania kart i wzmacniania wpływów tarczami (drewniane z delikatnymi zdobieniami symbolizującymi więzi klanowe), by pozyskać przychylność rekrutów. Cudnie zielona, ładna graficznie, z ekstra ucharakteryzowanymi kandydatami na członków klanu ("ja mam same kobiety, jak sobie z nimi poradzę?"). Do podejmowania decyzji, kiedy najlepiej skorzystać z tarczy, jak jedną kartą obrócić sytuację na swoją korzyść. Zasady są przejrzyste i na szczęście niezbyt wiele, ale rozgrywki emocjonujące, pełne wysiłku umysłowego:) by uzyskać jak najwięcej punktów na kartach rekrutów. Super obserwuje się młodych graczy, którzy intensywnie obmyślają plany gdzie i jaką kartę wyłożyć, czy obstawić stół żetonem teraz czy potem, jak wskoczyć jeszcze do punktacji. A czasem jak jedną kartą załatwiają doświadczonych wyjadaczy.
Na początek rozkładamy stoły narad i po jednej karcie rekruta przy każdym z nich. Do dyspozycji każdy gracz otrzymuje zestaw kart rekrutów (o różnej wartości) i tarcz w jednym kolorze.
Powodzenia przy doborach i obstawianiach stołów! Działania wymagają skupienia, znajomości kart, wyczuwania sytuacji i nosa przy wyborze ludzi, jak zawsze:) Bardzo sympatycznie się gra, kiedy wizualnie gra jest tak śliczna, a zasady przyjazne. Po kilkunastu rozgrywkach punktacja była bardzo różna od kilku punktów na koncie do ponad 80:) Dzieciaki fajnie się w nią wrażają, uczą i planują ruchy z każdą kolejną rozgrywką.
Chwała klanom. Narady w kiltach
Gabriele Bubola, Leo Colovini, il. Michael Menzel
wydawnictwo Egmont, Warszawa 2024
dla 2-4 osób, wiek 8+, czas rozgrywki ok. 20 minut, zaw. opak.: 20 drewnianych tarcz, 42 karty, 6 kafelków miejsca spotkań
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz