22.10.2024

Co się kryje w sercu na dnie? Kto przeczyta, ten odgadnie

"Janek krzykiem przerwę wita, a ja sobie cicho czytam.

Może więc mi powiesz w skrócie, jakie wtedy mam uczucie"?

Warto przypomnieć tę książkę wydaną 14 lat temu:) Uczuciowe zagadki to rymowane poznawanie uczuć, "potężnych i niezwykle ważnych sił w naszym życiu". Doświadczamy ich na co dzień, mówimy o nich mniej lub bardziej świadomie, a czasem zupełnie nie wiemy, co się z nami dzieje albo nie potrafimy zrozumieć kogoś. Na dowód ich znajomości sprawdźmy na ile pytań uda się nam odpowiedzieć? 

Oswajanie emocji i sztuka nazywania ich to całkiem poważna sprawa. Warto zgłębiać siebie, umieć mówić o tym, co się w nas dzieje, umieć wyrażać je w sposób swobodny i kontrolowany, a także odczytywać emocje innych. Marcin Brykczyński proponuje super zagadki, na rozpoznawanie nie raz delikatnie różniących się od siebie uczuć, warto odróżniać je od siebie, odświeżać i cieszyć się, kiedy dzieci potrafią je nazywać. 

Zagadek jest 25, odpowiedzi kryją się na końcu (można sprawdzać, czy nasza wiedza nie wyparowała:)

"Moje radio każdy słyszy, sąsiad prosi, żebym ściszył, 

a ja kiwam palcem w bucie. Czy wiesz jakie to uczucie?"




Co się kryje w sercu na dnie? Kto przeczyta, ten odgadnie

25 uczuciowych zagadek

Marcin Brykczyński, il. Ewa Poklewska-Koziełło

wydawnictwo Literatura, Łódź 2010

liczba stron: 32

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...