Familijna gra w rzucanie kośćmi. Kto zdobędzie najwięcej punktów w czterech etapach wyścigu, wygrywa szalony wyścig do mety.
Rozpocznij grę z 4 kartami ukrytego celu i 3 kartami ruchu. 30
kości w 5 kolorach przerzuć i utwórz z nich grupę startową,
dostępną dla wszystkich graczy. Karty wyścigu z kartami
etapu umieść na stosie na środku stołu, obok połóż 4 odkryte karty ruchu (jawne do dociągania w trakcie gry).
Zagrywaj odpowiednie karty. I graj kolorowymi kości, planuj, manipuluj, aż do celu. W ruchu wykonuj jedną z trzech akcji:
- zagraj kartą ruchu (możliwych jest 7 rodzajów: przerzucanie kości z grupy do grupy, zamiana grup, przesunięcie jednej kości do z grupy prowadzącej do ostatniej, itd.);
- przerzuć kości w jednej wybranej grupie (oprócz grupy prowadzącej), może wywalczysz lepszy dla siebie układ, w zamian za to odłóż jedną dowolną kartę z ręki i dobierz następną;
- zagraj kartą ukrytego celu (raz na etap), te karty pokazują jaki kolor i wartość kości w grupie prowadzącej przyniosą ci punkty na koniec etapu.
Koniec etapu następuje wtedy gdy w talii wyścigu pojawi się karta końca etapu, wszyscy gracze
odkrywają 1 wybraną kartę ukrytego celu (oprócz gracza, który skorzystał z
niej w danym etapie) i zdobywają punkty za wskazane na niej kości
odpowiadające kolorem, liczbą oczek lub jednym i drugim. Punktują tylko
kości w grupie prowadzącej. Karta zostaje odrzucona. Zwycięzca etapu
otrzymuje dodatkowo kartę etapu z zapisanymi na niej punktami, dodatkowe
punkty otrzymuje również gracz na drugim i trzecim miejscu. Po zakończeniu czwartego
etapu, gracze sumują zdobyte punkty.
Na początku gra wydaje się mocno losowa, przy kolejnych rozgrywkach jest coraz lepiej. Zasad na początek jest sporo, ale dość szybko i logicznie zostają wdrożone. Przyjemna manipulacja kolorowymi kośćmi, sztuka wyboru kart. Walka o "najlepsze" kości w grupie prowadzącej, skutecznie uruchamiają myślenie i chęć wpływania na wynik. Rozgrywki są płynne i pełne emocji: błyskawiczne zmiany, możliwość taktycznego zaplanowania i zburzenia planów przeciwnika, zdetronizowania lidera albo dążenie do turlania zaplanowanych kości do celu. To wszystko składa się na ciekawą grę w zarządzanie swoimi kartami i wytypowanymi kośćmi, które pędem chcemy doturlać do mety.
Rzutem do mety
Spartaco Abertarelli
ilustracje: Chiara Vercesi
wydawnictwo Fabryka Kart Trefl Joker Line, Kraków
dla 2-6 osób, wiek 10+, czas rozgrywki około 30 minut
zawartość opakowania: 30 kolorowych kości, 70 kart ruchu, 30 kart ukrytego celu, 4 karty etapu, 6 kart pomocy, instrukcja
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz