15.07.2017

Optymistycznie w świat z Beatą Pawlikowską


Nadszedł ulubiony przez wielu czas podróży, wypraw, czerpania z otoczenia, spotkań, odkryć. Beata Pawlikowska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom, uczy pozytywnego patrzenia przed siebie, właściwego budowania swojego "ja", marzeń, odważnego brania swojego życia w ręce i działania.

Autorka "Niezbędnika podróżnika" proponuje zabierać ze sobą poradnik i notes w jednym, żeby dobrze przygotowywać się do wypraw i utrwalać w nim to, co ulotne. We właściwym sobie pozytywnym i optymistycznym stylu proponuje wyznaczać sobie cele i czas, i realizować wyprawy swoich marzeń. Pomaga zmierzyć się ze swoimi lękami, ograniczeniami. Uczy, jak planować, co spakować do plecaka, jak poradzić sobie z nagłymi przypadkami, czym się żywić, jak bezpiecznie i zdrowo dotrzeć do celu, jak stosownie zachowywać się w obecności ludzi innych kultur.

Notes jest uzupełniony w niewielkim stopniu poradami i rysunkami autorki i podróżniczki, przyjaznym nastawieniem do uczciwego korzystania z dóbr świata, doglądania go od strony najzwyklejszego codziennego życia tubylców. Pozostawia dużo miejsca na wspomnienia z wyprawy, słówka do ćwiczeń i praktycznego wykorzystania, prowadzenie rachunków, ważnych faktów/zdarzeń do zapamiętania.  

Mały poręczny format, delikatna grafika, dużo miejsca na własne myśli i wrażenia z podróży.

Niezbędnik podróżnika
Beata Pawlikowska
wydawnictwo Edipresse Książki, Warszawa 2017
liczba stron: 368


W poręcznej książce- szybkim kursie pozytywnego myślenia pokazuje jak stawiać sobie cele, wstawać po upadkach, zmieniać siebie i swoje myślenie i iść naprzód. Jak prosto budować dzień od rana, z uśmiechem, wiarą w siebie, poczuciem bezpieczeństwa, wolnością, zachwytem nad drobiazgami, dbaniem o siebie i troską i szacunkiem o innych. Bo "moje życie może być bogate, niezwykłe, odkrywcze i szczęśliwe". Bo marzenia się spełniają. Myślenie poprawia jakość życia i zmienia na lepsze.

To książka do codziennego czytania jednego tekstu dziennie. Do wgłębiania się w siebie, odkrywania istotnych myśli w stosunku do własnego życia, myślenia o tym, co dzisiaj dla mnie ważne, co mnie zainspirowało, powtarzania sobie pewnych kwestii. Jeden tekst, codziennie, przez 365 dni. Czy mam na to ochotę, czy nie, czy mam czas, czy jestem w biegu. Postanawiam i działam, bo umiem się zorganizować, skupić, zadbać o siebie, nauczyć się podświadomie myśleć pozytywnie, być silniejszą niż inne nawyki. 
Wszystko będzie najlepiej
Beata Pawlikowska
wydawnictwo Edipresse Książki, Warszawa 2017
liczba stron: 218

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...